۸ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۴
کد خبر: 83373818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

۸ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۴
کد خبر: 83373818
مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- سفر اعضای فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی، ورود پیکر پاک چهار شهید گمنام، برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز، واگذاری هتل منطقه ویژه خلیج فارس به بخش خصوصی و پهلودهی نفت کش ۳۲۰ هزار تنی از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

استان هرمزگان در هفته گذشته (یکم تا هفتم تیرماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های سیاسی، ا جتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که برخی از مهمترین این اخبار در این گزارش مرور می‌شود.

سیاسی

فریدون همتی استاندار هرمزگان سه شنبه شب هفته گذشته در نخستین نشست شورای راهبردی توسعه سواحل مکران گفت: مکاتبه ای با رییس جمهوری در خصوص اضافه شدن بشاگرد به طرح توسعه مکران به منظور توسعه این شهرستان صورت گرفت و ایشان دستور پیگیری لازم را صادر کرد.

استاندار هرمزگان هفته گذشته با صدور احکام جداگانه ای مدیرکل روابط عمومی، مدیرکل امور بانوان و خانواده، معاون دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری و چهار بخشدار را منصوب کرد.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: شرکت در انتخابات آینده با کارت ملی هوشمند و یا با رسید ثبت نام به مهر ثبت احوال امکان پذیر است.

داوید صادقی روز پنجشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: از افرادی که تاکنون کارت دریافت ملی هوشمند دریافت نکرده اند خواست امور مربوط به ثبت نام و دریافت را به روزهای آخر موکول نکنند.

وزیر کشور هفته گذشته با صدور حکمی نازنین شیبانی تزرجی را به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان منصوب کرد.

دومین نشست شورای اداری هرمزگان به ریاست استاندار، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور و مدیران استان روز یکشنبه هفته گذشته درسالن غدیر بندرعباس برگزار شد.

اقتصادی

شماری از اعضای فراکسیون‌های نفت و نیرو روز چهارشنبه هفته گذشته از پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بازدید و حمایت خود را از عملکرد وزارت و شخص بیژن زنگنه وزیر نفت اعلام کردند.

نمایندگان مجلس در جریان این سفر با استاندار هرمزگان نیز دیدار و پیرامون طرح و برنامه های در دست اجرا در استان بحث و گفت و گو کردند.

وزیر جهاد کشاورزی پنجشنبه هفته گذشته به هرمزگان سفر کرد و بازدیدی از روستاهای آلوده به ملخ های صحرایی در شرق استان انجام داد.

محمود حجتی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران اظهار داشت: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون در سطح ۷۱۰ هزار هکتار با این آفت مبارزه شد.

وی پیش بینی کرد: این رقم تا پاییز امسال به یک میلیون هکتار افزایش می یابد.

پنجشنبه گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری از مرحله اول سایت میگوی پرورشی روستای گزی جنوبی از توابع جاسک به وسعت ۱۶۰ هکتار آغاز شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات هدایت، یدک کشی و پهلودهی یک فروند نفتکش سوپرتانکر غول پیکر ۳۲۰ هزار تنی در بندرعباس با موفقیت انجام شد.

اسماعیل مکی زاده روز دوشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: گروه عملیات دریایی بندر شهید رجایی با رقم زدن این اتفاق در مجتمع کشتی سازی بندرعباس (ایزو ایکو)، در آستانه روز جهانی دریانورد (چهارم تیر) رکورد شکنی کردند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه پایانه صادرات نفت جاسک یک طرح مهم و راهبردی است، گفت: افزون بر دو و نیم میلیون دلارر برای راه اندازی آن سرمایه گذاری شده است.

فریدون همتی عصر پنجشنبه گذشته در بازدید از روند اجرای این طرح در شهرستان جاسک اظهار داشت: این طرح در قالب توسعه سواحل مکران از سوی وزارت نفت در حال پیگیری و اجراست و حجم فعالیت ها در این پروژه روز به روز در حال افزایش می باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: پس از برگزاری مزایده، به منظور ارتقای سطح خدمات و رونق بیشتر هتل خلیج فارس، سرمایه گذاری آن به شرکت توکان صنعت اسپادانا سپرده شد.

حسن خلج طهرانی شامگاه شنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: قرار داد با شرکت توکان صنعت اسپادانا ۱۱ سال ضمانت اجرایی دارد که موظف به مرمت و بهبود زیرساخت‌ها برای بازسازی هتل ۵ ستاره است تا در ۱۰ سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از مطالبه های ۳۷۶ مرکز طرف قرارداد با این سازمان بیمه گر ظرف یکسال گذشته در استان پرداخت شد.

علی علیزاده روز دوشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری اظهار داشت: حدود ۷۰۰ میلیون ریال از مطالبه های مراکز طرف قرارداد در سال گذشته باقی مانده که در ماه های آینده پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: یک هزار و ۶۲۷ قرارداد از آغاز اجرای طرح کارورزی تا کنون با بنگاه های اقتصادی هرمزگان منعقد شده و این روند ادامه دارد.

کیامرث برخورداری احمدی روز شنبه گذشته در گفت و گو با به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲۵ مورد از قراردادها منجر به جذب کارورز در واحدهای پذیرنده شده است.

رییس اداره اصناف و تشکل صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از شناسایی یک هزار و ۱۸۳ واحد صنفی بدون پروانه در استان خبر داد و گفت: از این شمار ۷۷۳ واحد ساماندهی شده اند.

یوسف ذاکری روز پنجشنبه هفته گذشته در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: هرمزگان با ساماندهی این شمار واحد صنفی بدون پروانه، حائز رتبه نخست کشوری از سوی مرکز اصناف و بازرگانان ایران شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه اساسی ترین و مهمترین مولفه منظر شهری ساختمان است، گفت: باید این مقوله در ساختمان سازی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رضا مدرس شامگاه چهارشنبه گذشته در مراسم افتتاحیه همایش و نشست شهرداران هرمزگان در شهر جناح بستک، اظهار داشت: ساختمان های هر شهر هویت آن منطقه است و ارتباط مستقیم با وسعت دید و تفکر ساختمان سازان و شهرداران آن منطقه دارد.

بورس اوراق بهادار منطقه ای هرمزگان اعلام کرد: در پنج روز گذشته هفته جاری ۵۸ میلیون و ۷۳۶ هزار سهم در بورس منطقه ای این استان معامله شد.

ارزش خرید و فروش سهام معامله شده بیش از ۳۶۰ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال است.

اجتماعی

پیکر پاک چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس با استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و جمعی دیگر از مسوولان شامگاه پنجشنبه وارد فرودگاه بندرعباس شد و مراسم تشییع آنها روز جمعه با حضور خیل عظیم مردم و مسوولان برگزار شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران مبارزه با قاچاق مواد مخدر استان در سه ماه نخست امسال ۱۷ تن و ۹۹۷ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف کردند.

سردار عزیزالله ملکی عصر سه شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این مقدار موادمخدر کشف شده شامل ۱۵ تن و ۸۵۲ کیلوگرم تریاک، یک تن و ۸۷۷ کیلوگرم حشیش، ۳۸ کیلوگرم هرویین و ۲۳۰ کیلوگرم نیز سایر مواد بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۵۸ درصد از جمیعت هدف (افرادی بالای ۳۰ سال) در استان به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوستند.

دکتر حسین فرشیدی عصر پنجشنبه هفته گذشته در نشستی خبری در همین رابطه اظهار داشت: براساس شاخص تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، در هر استان ۵۰ درصد جمعیت هدف باید تحت کنترل فشار خون قرار بگیرند که این مهم در هرمزگان بیش از این میزان تحقق یافته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان از ارسال دومین محموله کمک‌های کارکنان این دستگاه به سیل زدگان همزمان با هفته قوه قضائیه خبر داد.

علی صالحی روز چهارشنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: این محموله شامل وسایل ضروری زندگی و ارزاق بود که با یک دستگاه کامیون و از طریق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مناطق سیل زده ارسال شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: یک زن ۷۵ ساله اهل روستای «پیش آب» بخش تخت از توابع شهرستان بندرعباس پس از ۱۱ ساعت جست و جو صبح امروز پیدا شد.

علیرضا مظفری روز پنجشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانم جاری پورحسن روز گذشته برای چیدن گیاهان دارویی از منزل خارج شده بود که هنگام بازگشت راه را اشتباه رفته و در نهایت گم می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتیی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: طلاق، بیکاری و افزایش سن ازدواج از اساسی ترین معضلات در این استان است.

عباس میرزاد روز پنجشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت و ثبت وقایع حیاتی افزود: بیشترین آمار طلاق که ۳۹ درصد را شامل می شود مربوط به ۵ سال اول زندگی زوجین است.

فرهنگی

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز هرمزگان روز شنبه هفته گذشته با رویکرد افزایش ایمنی مدارس و با مشارکت خیران مدرسه ساز در سالن همایش شرکت گاز این استان برگزار شد.

در جشنواره بیست و یکم، خیران مدرسه ساز ۶۲۶ میلیارد ریال در قالب ۴۳۳ کلاس درس و ۸۹ فضای آموزشی با زیربنای ۴۰ هزار و ۱۰۲ متر مربع متقبل شدند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ادارهه کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طرح تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در این استان اجرا می شود.

ابراهیم خوشبخت روز پنجشنبه گذشته در خصوص اجرای این طرح افزود: در این راستا دوره ی آموزشی شناسایی علت ها و تدوین راهکار برای توسعه پوشش تحصیلی، جذب و بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل با راهکارهای جدید و با همکاری معاونت‌های آموزشی و سایر بخش‌های متولی برگزار شد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس هرمزگان گفت: خیران مدرسه ساز استان در سال جاری ۸۹ مدرسه با ۴۳۳ کلاس درس و هزینه ۶۲۶ میلیارد ریال می سازند.

نوید احمدی روز شنبه در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز هرمزگان افزود: در این جشنواره با مشارکت شرکت ها و صنایع بزرگ با هدف تحقق مسوولیت اجتماعی نسبت به جامعه از ۵۰۰ کلاس درس رونمایی می شود.

اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان روز شنبه هفته گذشته به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر دریک نشست خبری عملکرد خود را بیان کردند.

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو به ورود به دبستان از شنبه یکم تیرماه در هرمزگان آغاز شد.

این طرح تا اواخر شهریور ماه در ۳۰ پایگاه شامل ۲۸ پایگاه مقدماتی و ۲ پایگاه تخصصی در هرمزگان اجرا می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: مرمت گنبد تاریخی و بی نظیر معبد هندوهای بندرعباس از امروز آغاز شد.

عباس نوروزی روز یکشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گنبد به سبک هندی ساخته شده و به صورتی پیازی همراه با نقوش گل نیلوفر که از نشانه های معابد شیوا «ویشنو» پرستان است.

ورزشی

تیم استان هرمزگان در رقابتهای وزنه برداری شرق کشور با کسب پنج مدال طلا، دو نقره و سه برنز به عنوان قهرمانی دست یافت.

تیم ووشوی باشگاه خانه تلاش بندرعباس در رقابت های سبک خواءچوان ووشوی آقایان (یادواره شهدای ورزشکار هرمزگان) به عنوان قهرمانی دست یافت.

با نظر کادر فنی تیم ملی بسکتبال جوانان، محمدامین دهقان زاده از استان هرمزگان در اردوی آمادگی این تیم حضور یافت.

تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس پنجشنبه هفته گذشته در دیداری خانگی در برابر موج سواران نوشهر با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha