۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 83373410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقتصاد ایران همپای توان نظامی باید پیشرفت کند

ایلام- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امیدواریم به جایی برسیم که در بعد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی همانند بعد نظامی و موشکی موجب رعب دشمن شویم.

به گزارش ایرنا، حجه الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: ایران با عزت، حکمت و مصلحت عملکرد انقلابی خود را در جهان به نمایش گذاشت و این امر مهم نشان از تبعیت از ولایت فقیه دارد.

وی افزود: سرنگونی پهباد آمریکایی در ایران بار دیگر قدرت جمهوری اسلامی را به دیگر کشورهای جهان نشان داد و این موضوع برای مسلمانان مایه عزت و برای استکبار سبب ذلت شد.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه استکبار باید بداند نتیجه مقابله با ایران شکست است‌، گفت: عهدشکنی های آمریکا برای همه آشکار شده و اگر حماقت کند و قصد حمله به ایران را داشته باشد، در منطقه مدفن او خواهد شد.

کریمی تبار تاکید کرد: سقوط مدرن ترین پهباد آمریکایی که هزینه آن معادل ۱۲ فروند هواپیمای جنگی اف ۱۶ است و به زعم آنان قابل ردیابی رو شناسایی نبود توسط ایران با خفت و خواری منهدم شد و غرور رئیس جمهور آمریکا را در هم شکست.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به هفته قوه قضائیه افزود: اساس کار قوه قضاییه تامین حقوق مردم است و گسترش عدالت سبب ارزشمندی و قدرت کشورهای اسلامی شده است.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی که دشمن بنیان خانواده را هدف قرار داده و بانوان ایرانی را بر بی حجابی تشویق می کند اقدامات دستگاه امنیتی از جمله نیروی انتظامی در راستای مقابله با کشف حجاب در کشور قابل تحسین است.

امام جمعه ایلام به تشییع پیکر مطهر تعدادی از شهدای دوران دفاع مقدس در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استان میزبان شهدای گمنامی است این عزیزان برای دفاع از ملت و آرمان های نظام جان خود را نثار کرده اند، لذا ما باید قدردان جانفشانی این عزیزان باشم و بهترین تکریم و شیع برای آنان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کشور میزبان ۱۵۰ پرستوی مهاجر است، گفت: هشت شهید گمنام مهمان استان ایلام هستند و در پنج نقطه مقبره آنها زیارتگاه عاشقان و عارفان و پایگاهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و مسیری برای معرفت الهی خواهد شد.

وی در ادامه با تبریک هفته قوه قضاییه افزود: در دیدار اخیر مسولان قضایی با رهبر انقلاب، ایشان بر مبارزه با فساد در درون قوه قضایی تاکید کرد و فرمودند وجود یک عنصر ناباب در قوه قضاییه عملکرد قضات و کارکنان را در سراسر کشور مخدوش خواهد کرد و تاثیرات مخربی بر جا خواهد گذاشت.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: مبارزه با فساد و احقاق حقوق جامعه در اولویت قوه قضائیه است.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضائیه نیز در خطبه های پیش از نماز جمعه ایلام اظهار داشت: هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای ارائه عملکرد دستگاه قضا در جامعه است و مسئولان با حضور بین مردم و رسیدگی به مشکلات باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

حجت الاسلام سید محمدمسعود معصومی لاری افزود: انسان ها وقتی به دنیا می آیند، خداوند متعال عدالت خواهی را به عنوان گرایش فطری در وجود انسان ها قرارداده و در طول تاریخ مسأله عدالت خواهی به انسانیت انسان گره خورده است.

وی با بیان اینکه عدالت زمینه رشد وتعالی است، گفت: با رعایت قانون در جامعه عدالت اجرا می شود اما در نظام های استکبار که ظلم بر ملت ها را به عنوان اصل قرار می دهد و جدا کردن مادران از فرزندان را به عنوان قانون تصویب می کند سخن گفتن از عدالت یعنی دفاع ازظلم، و این موضوع دراستکبار جهانی نمایان و آشکار است.

وی ادامه داد: بنیان دستگاه قضایی درحکومت های اسلامی احقاق حق شرعی از فردی می باشد که به او ظلم شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه که مسئله اقتصادی مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آورده، اگر مسئولی در انجام وظایف خود کوتاهی کند و نتیجه آن تضعیف حقوق مردم در جامعه شود ورود دستگاه قضا در این راستا مهم و بسیار تاثیر گذاراست‌.

حجت الاسلام معصومی لاری ادامه داد: اجرای سیاست های اقتصادی و اجرای فعالیت های دستگاه های اجرایی به عهده دستگاه قضا نیست، سیاست های اتخاذ شده دستگاه قضا برخورد با متخلفان در جامعه است.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری پاک تر از نظام جمهوری اسلامی در جهان وجود ندارد گفت: جامعه ایران توسط حاکمی اداره می شود که همواره با تدابیر اندیشمندانه ملت را به گونه ای رهنمود کرده که نتیجه آن ایجاد وحدت و همدلی در تمام عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … است.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضائیه بیان داشت: استکبار و متحدانش با تحریم ۴۰ سال است بر علیه نظام جمهوری اقدام می کند که هر بار با شکست مواجه شده است.

۷۱۸۰/‏۶۱۱۹

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha