۵ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۱۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83371783
T T
۰ نفر
بحرین خواستار صلح با رژیم صهیونیستی شد

تهران – ایرنا - «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در ادامه تلاش های کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت : منامه خواستار صلح با اسرائیل است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، وزیر خارجه بحرین افزود: نشست منامه می تواند همانند معاهده "کمپ دیوید" باشد که منجر به عادی سازی روابط میان مصر و اسرائیل شد.

وی گفت: اسرائیل اینجاست و باقی است و این حق اسرائیل است که به عنوان یک کشور با مرزهای امن وجود داشته باشد.

"خالد بن احمد آل خلیفه" در ادامه گفت که ما خواهان روابط بهتر با اسرائیل و صلح با آن هستیم و مدعی شد که بسیاری از کشورهای دوست بحرین در منطقه نیز به این موضوع باور دارند.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو به طرح صلح عربی به عنوان اصل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که مخالفت اسرائیل با این طرح فرصت را برای عادی سازی روابط از بین برده است.

پیش تر برخی منابع صهیونیستی گزارش کرده بودند که رژیم آل خلیفه اعلام کرده است که درصورتی که پیشرفتی در روند روابط میان صهیونیست ها و فلسطینی ها رخ دهد، به سرعت در راستای عادی سازی روابط حرکت خواهد کرد.

نشست بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن است، از دیروز در منامه آغاز شد و تا پایان امروز چهارشنبه هم ادامه خواهد داشت.

«جرد کوشنر» مشاور و داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در «نشست منامه» با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح «معامله قرن» پرده برداشت.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شده است ولی برخی دولت‌های عربی با حضور در آن برخلاف افکارعمومی خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha