۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 83371494
T T
۰ نفر

نابغه‌های کوچک ۱۳ تیرماه چرتکه می‌اندازند

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 83371494
نابغه‌های کوچک ۱۳ تیرماه چرتکه می‌اندازند

تهران- ایرنا- رئیس موسسه کودکان هوشمند گفت: هفتمین دوره از مسابقات ملی نابغه‌ها محاسبات ذهنی با چرتکه ۱۳ تیرماه امسال با رقابت ۳۸۸ فراگیر از سراسر کشور در سالن والیبال خیابان حجاب برگزار می‌شود.

روح الله مخبریان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: ۳۸۸ فراگیر در ۵ گروه مطابق با استاندارد جهانی در سطوح A,B,C,D,E در این دوره از مسابقات جهانی pama شرکت می‌کنند که مطابق با سطح آموزش و تاریخ تولدشان در این گروه‌ها تقسیم‌بندی شده‌اند که در مجموع ۲۱۲ دختر و ۱۷۶ پسر در مسابقات حضور دارند همچنین برگزیدگان راهی مسابقات بین‌المللی pama2019 تایلند می‌شوند.

رئیس موسسه کودکان هوشمند با بیان اینکه هفتمین جشنواره کودکان هوشمند با استقبال خوبی روبه‌رو شده است، افزود: فراگیران از ۲۶ استان و ۶۷ شهر در این مسابقات شرکت کرده‌اند که مسابقات استانی انتخابی این فراگیران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باعث افزایش سطح کیفی مسابقات ملی می‌شود.

وی درباره تسهیلاتی که تاکنون برای برترین‌های این رویداد علمی مقرر شده است، تصریح کرد: در ششمین جشنواره کودکان هوشمند، فراگیران اول هر گروه، بورسیه مسابقات بین‌المللی مالزی شدند که تقریباً هزینه‌ای در حدود ۹ میلیون تومان داشت و از طرف موسسه به فراگیران اهدا شد.

مخبریان در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه گفت: ما شبکه‌ای از نمایندگی‌های فعال برای آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه را در سراسر کشور داریم و مربیان حاضر در این نمایندگی‌ها به صورت مستقیم آموزش می‌بینند؛ علاوه بر این موسسه با مراکز آموزشی، مدارس و مراکزی که مجوز برگزاری کلاس‌های آموزشی در هر سطحی به خصوص سطح کودکان را دارند قرارداد همکاری منعقد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون موسسه کودکان هوشمند بیش از دو هزار مربی آموزش دیده و فعال در سطح کشور و بیش از ۱۵۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد و امسال نیز این تعداد توسعه پیدا می‌کند. همچنین فراگیرانی که در مسابقات ملی شرکت می‌کنند بیش از یک سال و نیم با مجموعه کودکان هوشمند کار کرده‌اند و هم اکنون بالاتر از ترم ۱۰ هستند که نشان‌دهنده آمادگی بسیار بالای این افراد است.

حمایت آموزش و پرورش برای پویایی مدل آموزش کشور

رئیس موسسه کودکان هوشمند گفت: با توجه به اینکه این رویداد علمی در سطح گسترده‌ای در کشور در حال انجام است اما از طرف آموزش و پرورش در راستای اعطای تسهیلات به برترین‌های جشنواره اقدام خاصی صورت نگرفت، با این حال ما به حمایت آموزش و پرورش برای گسترش و پویایی این مدل آموزشی در کشور نیاز داریم.

مخبریان در خصوص سطح همکاری مدارس و آموزش و پرورش در این مسابقات نیز گفت: بسیاری از فراگیران حاضر در این مسابقات دانش‌آموزانی هستند که در مدارس آموزش دیده‌اند همچنین بسیاری از مدارس که به پرورش ذهن کودکان مشتاق هستند با موسسه همکاری می‌کنند و این همکاری و تعامل در سطح مطلوبی قرار دارد.

رئیس موسسه کودکان هوشمند در ادامه با اشاره به مشکلات مالی برگزاری مسابقات ملی نابغه‌ها، افزود: ما به دنبال حامی مالی برای جشنواره هفتم بودیم که با توجه به وضع اقتصادی و معیشتی مردم، هزینه دریافتی از خانواده‌ها کاهش پیدا کند اما شرایط اقتصادی بر روی حامیان مالی نیز اثر گذاشته است، با این حال موسسه کودکان هوشمند میزان بیشتری از هزینه‌ها را به عهده گرفته و مبلغ اندکی توسط خانواده‌ها تامین می شود اما مسابقات جهانی نیازمند حامیان مالی است.

وی در تشریح اهداف برگزاری این مسابقات و میزان اثرگذاری آن بر دانش‌آموزان اذعان کرد: در این مسابقات در مرحله اول فراگیر خود را آزمایش می‌کند که در سطح ملی تا چه اندازه این آموزش را فرا گرفته است، همچنین شرکت در این مسابقات انگیزه مضاعفی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که به تحصیل علم بپردازند و فرآیند رو به جلویی داشته باشند، این مسابقات زمینه انتخابی برای مسابقات بین‌المللی است که می‌تواند در آینده برای فراگیران اتفاقات مطلوبی را رقم بزند.

مخبریان یادآور شد: موسسه کودکان هوشمند تنها نماینده رسمی انجمن بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه PAMA در ایران است که در سال ۲۰۱۶ به این انجمن ملحق شده است.
انجمن بین‌المللی PAMA انجمن جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه متشکل از ۲۳ کشور از جمله تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، هند، استرالیا، جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، چین، ازبکستان، امارات متحده عربی، مصر، تاجیکستان و یمن (تازگی به این انجمن پیوسته) است.
آیین اختتامیه و اهدای جوایز هفتمین دوره از مسابقات ملی نابغه‌ها محاسبات ذهنی با چرتکه در سالن حافظیه برج میلاد بعد از ظهر پنجشنبه، ۱۳ تیرماه برگزار می‌شود.

۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha