۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 83370752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹۰ هزار تن گندم، جو و کلزا در گنبدکاووس برداشت شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس درشرق گلستان اعلام کرد که با پایان فصل برداشت سه محصول گندم، جو و دانه روغنی کلزا در این شهرستان مقدار ۳۹۰ هزار تن از این سه محصول برداشت شد.

غلامعلی نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از این میزان محصول برداشت شده، ۳۲۰ هزار تن گندم، ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا و ۵۰ هزار تن جو بوده که به ترتیب از سطح حدود ۱۰۵ هزار هکتار مزارع گندم، ۱۴ هزار هکتار مزارع کلزا و ۲۲ هزار و ۶۵۰ هکتار جو این شهرستان برداشت شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع محصول برداشت شده گندم تا الان ۱۳۰ هزار تن تحویل مراکز خرید دولتی و بقیه تحویل مراکز بخش خصوصی شده و از تمامی کلزای برداشت شده نیز مقدار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن تحویل مراکز خرید دولتی و بقیه هم مستقیماً توسط کشاورزان یا به کارخانه‌های روغن کشی و یا به اشخاص حقیقی تحویل شده است.

نورا تصریح کرد: محصول جو تولید شده در شهرستان نیز به دلیل پایین بودن قیمت تضمینی آنکه هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۶۰۰ ریال تعیین شده بود، کشاورزان محصول خود را یا به صورت توافقی فروخته و یا آن را برای مصارف دامی خود ذخیره کردند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: امسال برداشت محصولات پاییزه این شهرستان بدون حادثه‌ای (آتش سوزی مزارع) پایان یافت و بخش قابل توجهی از بهای محصول برداشت شده نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی که بخش اعظم آن به کشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا اختصاص می‌یابد، از شهرستان‌های برتر گلستان و کشور در تولید این سه محصول، بویژه گندم است.

/‌۳۰۳۹/‌۱۸۶۰

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha