۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83370717
T T
۰ نفر
کوشنر از توطئه ۵۰ میلیارد دلاری خود پرده برداشت

تهران - ایرنا - "جرد کوشنر" مشاور و داماد "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در "نشست منامه" با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح "معامله قرن" پرده برداشت.

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی"، مشاور ترامپ با اعتراف به وجود برخی شک‌ها در خصوص طرح "معامل قرن" ادعا کرد که این طر ح، "فرصت قرن" است و وضعیت معیشتی مردم فلسطین و کل خاورمیانه را بهبود خواهد داد.

کوشنر در ادامه بی آنکه به موضوع حقوق و بازگشت ملت فلسطین اشاره‌ای کند، مقدماتی از جزئیات طرح خود ارائه داد و ادعا کرد، می‌توان منطقه را از قربانگاه درگیری‌های گذشته به نمونه تجارت و پیشرفت در جای جای دنیا تبدیل کرد.

وی در صحبت‌های خود کلیپی تبلیغاتی پخش کرد که نقشه منطقه را بدون مرزهای کشورها نشان داد و به سرمایه گذاری ها در منطقه به ویژه در کرانه باختری و نوار غزه می‌پرداخت بی آنکه مرزهای فلسطین و رژیم صهیونیستی در آن مشخص باشد. این در حالی است که واشنگتن مدعی بود که طرح معامله قرن و بخش اقتصادی آن فرصتی برای حل منازعات است.

این ویدئو به طرح‌های زیرساختی، فناوری، آموزش و پرورش و بخش‌های انرژی اشاره داشت که کرانه باختری، نوار غزه و کل منطقه شامل می‌شد بی آنکه جنبه‌های سیاسی و یا موانع ناشی از تجاوزگری‌های اسرائیل در آن لحاظ شود. همچنین در این کلیپ به نحوه مدیریت این طرح‌ها به ویژه در بخش امنیتی و توزیع درآمدها اشاره‌ای نشد.

این در حالی است که "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش تر تاکید کرده بود، سرمایه و اقتصاد مهم است، اما راه حل سیاسی مهم‌تر و زمانی که این راه حل بر اساس مشروعیت بین المللی و دیدگاه دو طرف صورت گیرد، آن زمان به کسانی که قصد کمک به ما دارند، خوشامد می‌گوئیم.

نشست بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن است، از دیروز در منامه آغاز شد و تا پایان امروز هم ادامه خواهد داشت. جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف این نشست عنوان شده است.
داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا از طراحان اصلی معامله قرن به شمار می‌رود.
معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha