۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 1394
کد خبر: 83368544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید گل محمدی در شهرستان میانه ۴۰ تن افزایش یافت

تبریز- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میانه با اشاره به افزایش ۴۰ تنی تولید گل محمدی، پیش بینی کرد که امسال ۲۸۰ تن از این محصول ارزشمند در اراضی زیر کشت شهرستان برداشت شود.

جلال رحیم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین برداشت گل محمدی از هر هکتار د، میانه ۴ تن است و مقدار اراضی سطح زیر کشت آن از ۶۰ هکتار در سال قبل به ۷۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: آب بری کم و فروش خوب گل محمدی موجب استقبال کشاورزان از کاشت این محصول شده است.

وی با بیان اینکه کشت گل محمدی در شهرستان میانه از ظرفیت‌های جدید به شمار می‌رود و توسعه کشت آن به سرعت در حال انجام است، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی سعی در توسعه کشت این گیاه دارویی در اراضی شیبدار مناطق کوهپایه ای دارد.

رحیم زاده ادامه داد: برای ترویج کشت گل محمدی در شهرستان میانه تعداد ۲۳ هزار و ۱۵۰ نهال یارانه دار و ۲۰ هزار نهال بدون یارانه بین کشاورزان توزیع شده است.

وی از برگزاری کلاس های ترویجی و کارگاه‌های آموزشی، انتخاب ارقام پر محصول و دارای کیفیت مناسب و بدون خار و نیز ارائه الگوی کشت در کاهش مصرف بهینه آب به عنوان برخی از اقدامات ترویجی و آموزشی جهاد کشاورزی میانه به کشاورزان در زمینه کاشت و برداشت گل محمدی نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی میانه افزود: به علت پایین بودن دما و کم بودن تبخیر در مناطق کوهپایه ای و در نتیجه کم شدن نیاز آبی محصول، کشت گل محمدی در اراضی شیبدار دارای صرفه اقتصادی است.

شهرستان میانه با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

۷۲۳۱/‏۵۱۸

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha