۴ تیر ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1422
کد خبر: 83368524
T T
۰ نفر
۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز آبدانانی در طرح غنی سازی اوقات فراغت شرکت می کنند

ایلام- ایرنا- فرماندار آبدانان گفت: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان این شهرستان در کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت حضور پیدا می کنند.

سیروس مرادحاصلی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد دانش آموز در سه مقطع تحصیلی و زیر نظر ۵۰ مربی به مدت ۲ ماه اوقات فراغت خود را در زمینه های آموزش روخوانی، روان خوانی، حفظ و ترتیل قرآن کریم، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، شعر و موسیقی، سفالگری، تئاتر و نما یش، تاریخ اسلامی، مقاله نویسی، مسائل روز، مهارت های زندگی، مشاغل خانگی، رایانه، احکام دینی و اعتقادات اسلامی در ۴۰ نقطه شهری و روستایی سپری می کنند.
وی با اشاره به رسالت نهادهای فرهنگی در تربیت اجتماعی جوانان افزود: به منظور آشنایی جوانان با سامانه های اجرایی و شرح وظایف نهادهای دولتی، شرکت کنندگان در این کلاس ها با حضور در ادارات و سازمان های اداری و کارگاه های آموزشی با اصول و فرآیند شکل گیری ارگان های انقلابی و انجام امور مراجعه کنندگان آشنا می شوند.
فرماندار آبدانان تحکیم وحدت و ایجاد نشاط بین جوانان و نوجوانان را مهم ترین اولویت و نیاز امروز جامعه دانست و تاکید کرد: برای شناسایی، جذب، ثبت نام، آموزش و توسعه فعالیت های جنبی و فرابرنامه ای شرکت کنندگان در طرح اوقات فراغت ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارهای ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان هزینه می شود.
مرادحاصلی از توجه خاص دولت تدبیر و امید و شخص استاندار ایلام به وضعیت و مشکلات جوانان خبر داد و اضافه کرد: این دانش آموزان در مدت حضورشان در کلاس های طرح اوقات فراغت علاوه بر آموزش های رسمی، در همایش های فرهنگی، مسابقات ورزشی و برنامه های آموزشی شرکت و به اردوهای داخل و خارج از استان نیز اعزام می شوند.
۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۱۵ مرکز آموزشی و زیر نظر یک هزار و ۳۰۰ معلم در شهرستان ۵۰ هزار نفری آبدانان تحصیل می کنند.

۷۱۷۴/۶۱۱۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha