۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1687
کد خبر: 83365643
T T
۰ نفر
توهین و سوانح رانندگی موضوع بیشتر پرونده های قضایی در گناباد است

گناباد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: توهین و افترا و نیز صدمات جرحی ناشی از تصادفات رانندگی بیشترین موضوع پرونده های قضایی را در این شهرستان تشکیل می دهد.

حمیدرضا بنی اسدی روز یکشنبه در دیدار فرماندار و اعضای شورای تأمین گناباد با مسئولان قضائی این شهرستان آماری در این خصوص ارائه نکرد اما افزود: شمار پرونده‌های مربوط به توهین و سوانح رانندگی طی یک سال اخیر ه در گناباد افزای یافته است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۳۳ نفر بر اثر تصادفات در حوزه گناباد جان باخته اند لذا برای کاهش این سوانح باید فرهنگ رانندگی صحیح در جامعه ترویج یابد.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد همچنین به افزایش وقوع سرقت در این شهرستان اشاره و بیان کرد: ۹۰ درصد علت جرایم مسائل اقتصادی است لذا می‌بایست همه بخشها و آحاد جامعه نسبت به پیشگیری از وقوع جرم احساس مسئولیت کنند.

رئیس دادگستری گناباد هم در این دیدار کاهش اطاله دادرسی را مهمترین رویکرد دستگاه قضا در این شهرستان اعلام و بیان کرد: ۹۴۵ فقره پرونده هم اکنون در هفت شعبه دادگاه و تحقیق قضائی گناباد در حال رسیدگی و این در حالی است که ظرف سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ تنها در یک شعبه هزار و ۲۰۰ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته بود.

علیرضا محولاتی افزود: تعداد پرونده‌های قضائی مطروحه در دادگاه‌های این شهرستان از سه هزار فقره در سال ۱۳۹۴ هم اکنون به ۳۰۰ فقره کاهش یافته است. این در حالی است که شمار پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی و دادگاه‌های گناباد از ۹ هزار و ۹۰۲ فقره در سال ۱۳۹۶ به ۱۱ هزار پرونده ظرف یک سال اخیر رسیده است.

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: با زحمات مسئولان، دست اندرکاران دادگستری، دادسرای عمومی، انقلاب و محاکم قضائی و تعامل آنان با سایر بخشها به خصوص نظامی و انتظامی این شهرستان از نظم و امنیت خوبی برخوردار بوده و مشکلات اجتماعی آن کاهش یافته است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/‌۱۸۵۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha