۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۳
کد خبر: 83360226
T T
۰ نفر
اتحادیه های کاری اردن برای اعلام مخالفت با معامله قرن فراخوان دادند

بیروت- ایرنا- اتحادیه های کاری اردن در اعتراض به طرح آمریکایی - صیهونیستی معامله قرن و نشست بحرین که هفته آینده برگزار خواهد شد، فراخوان دادند.

"جمیعت ملی تغییر" اردن در نشست سندیکاهای کاری ضمن دعوت به تحریم نشست بحرین اعلام کردند باید معامله قرن را ناکام گذاشت.

به نوشته روزنامه رای الیوم، "احمد عبیدات" نخست وزیر پیشین اردن در این نشست موضع یکپارچه در مخالفت با معامله قرن و نشست بحرین را خواستار شد.

"مازن ارشیدات" رئیس سندیکای کاری اردن نیز موضع کشورش در مقابل نشست بحرین را مانند کسی دانست که نمی شنود و نه حرف می زند و تا این لحظه اعلام نکرده است در این نشست شرکت می کند یا نه.

وی گفت، در هر حال تمام اقشار مردم اردن با هر گونه مشارکت در این نشست مخالف هستند.

ارشیدات افزود: دولت مدعی است در این نشست مشارکت می کند تا غایب نباشد اما مگر عدم مشارکت مانع از دانستن نتایج و تصمیمات آن می شود مگر اینکه دست اندرکاران نشست بحرین بخواهند نتایجش را پنهان کنند!.

"ایمن الصفدی" وزیر خارجه اردن پیشتر اعلام کرد کشورش در حال بررسی دعوت برای مشارکت در نشست اقتصادی بحرین است.

فلسطینی‌ها معتقدند که در نبود هیأت قانونی فلسطین، واشنگتن به تنهایی در نشست بحرین یا هر نشست دیگری قادر نخواهد بود هیچ کاری انجام دهد.

نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود، جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

این کنفرانس از سوی گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم شده است.

"جرد کوشنر" داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا از طراحان اصلی معامله قرن به شمار می‌رود.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha