۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵
کد خبرنگار: 865
کد خبر: 83359800
T T
۰ نفر
دروغ های گروهک منافقین سیاست کنونی کاخ سفید را رقم می زند

تهران- ایرنا- دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: تیم جدید کاخ سفید که اطراف رییس جمهوری آمریکا را گرفته با دروغ های گروهک منافقین سیاست آمریکا را هدایت می کند.

سیدمحمدجواد هاشمی نژاد عصر سه شنبه در سومین نشست تاریخ شفاهی ترور با موضوع تاریخ شفاهی سی ام خرداد ۱۳۶۰ افزود: غرب تلاش می کند با وجود شعارهای حقوق بشری، پرونده سیاه و سوابق جنایتکارانه منافقان را پنهان کند یا به دست فراموشی بسپارد.
هاشمی نژاد ادامه داد: برنامه غرب این است که این گروهک را بدون توجه به پیشینه آنان، به عنوان نیروهای آزادیخواه، دموکراسی طلب و ناجی ملت ایران جا بزند.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بازگشت به جنایات و بازخوانی پرونده های آنان ضروری است.
«بسیاری از سیاستمداران درجه اول غربی پیشینه منافقان را می دانند اما عموم رسانه های غربی و سیاستمداران درجه چندم از سوابق اعضای این گروهک ناآگاهند».
هاشمی نژاد یادآوری کرد: دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰ برای پرداختن به ابعاد مختلف جنایات منافقان تشکیل شده است تا نگذارد جای شهید و جانی تغییر کند.
اشاره وی به سخنان چهاردهم خرداد ۱۳۹۶ رهبر معظم انقلاب بود که هشدار دادند: مراقب باشیم تا در دهه شصت، جای شهید و جلاد عوض نشود.

بازگشایی پرونده های پس از انقلاب و دهه ۶۰ راه نفوذ را روشن می کند

جواد منصوری نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: باید پرونده ها و اسناد سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوباره باز شود تا راه های نفوذ به دستگاه ها شناسایی شود.

وی افزود: همانگونه که کشورهایی مانند انگلیس پس از یک دوره زمانی، اسناد سیاسی خود را منتشر می کنند ما نیز باید کاری کنیم که اقدام های همه گروه ها و افراد موثر در آغاز انقلاب روشن شود.
نخستین فرمانده سپاه پاسداران به اقدام برخی اعضای گروهک منافقان مانند «محمدرضا سعادتی» اشاره کرد که هشتم اردیبهشت ۱۳۵۸ به سبب افشای برخی اطلاعات به وابسته نظامی شوروی دستگیر شد.
منصوری ادامه داد: برخی مسئولان ما آن زمان خطر منافقان را نمی فهمیدند یا نمی خواستند بپذیرند که باید همه این مسائل بررسی شود.
وی یادآوری کرد: پس از لو رفتن محتوای جلسه اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۵۷ بنی صدر در هوانیروز کرمانشاه، امام خمینی (ره) وی را از فرماندهی کل قوا عزل کردند؛ زیرا در آن جلسه رییس جمهوری وقت به حاضران گفت باید به سمت قطع رأس نظام رفت.
این زندانی سیاسی پیش از انقلاب تصریح کرد: کودتای اوایل سال ۱۳۶۱ از سوی «صادق قطب زاده» نخستین رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مشت بسیاری از افراد را باز کرد و همین پرونده، یکی از مهمترین اسنادی است که باید بازخوانی شود و متن آن در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

مطالبه گری، بهترین راه شناخت نفوذ است

یوسف فروتن نخستین سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: نفوذ در ارکان نظام همانند دوران اولیه انقلاب، ادامه دارد و یکی از بهترین راه های شناخت آن مطالبه گری درباره افراد و اقدام های آنان است.

وی افزود: وقتی فلان مسئول خارجی می گوید «من می دانم آدامسی که یکی از مقام های شما می جود، چه بویی می‌دهد»، یعنی نفوذ ادامه دارد و نباید درباره وجود آن شک کنیم.
فروتن اضافه کرد: وقتی اوایل انقلاب منافقان در بسیاری از نهادهای حساس مانند دفتر ریاست جمهوری نفوذ داشتند، الان هم شک ندارم نفوذ خود را در ساختار دولت و نظام حفظ کرده اند.
وی ادامه داد: یکی از اقدام های موثر برای شناسایی نفوذ، بازخوانی و تجزیه و تحلیل رخدادهای مهم گذشته مانند سخنرانی هفدهم شهریور ۱۳۵۷ بنی صدر در جایگاه رییس جمهوری اسلامی ایران است. یک دادگاه صالح باید این ماجرا را بررسی کند که چرا بسیاری از مسئولان آن‌زمان در مقابل سخنان بنی صدر موضع نگرفتند و به آن بی توجهی کردند.
فروتن تصریح کرد: اگر الان مقابل جریان نفوذ سکوت کرده یا دقت لازم را نداشته باشیم در آینده مواخذه می شویم؛ همانگونه که ما اکنون گذشتگان را بابت بی توجهی آنان شماتت می کنیم.
نخستین سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد برخی رفتارهای مسئولان کنونی مانند بی توجهی به رفتار خانواده یا برخورداری از تابعیت دوگانه برای خود یا خانواده، مشابه رفتارهای بنی صدر است که در سال ۱۳۶۰ به فرمان امام خمینی (ره) از فرماندهی کل قوا عزل شد و مجلس شورای اسلامی نیز بی کفایتی وی را اعلام کرد.

سومین نشست تاریخ شفاهی ترور با موضوع تاریخ شفاهی ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در سی و هشتمین سالگرد شورش مسلحانه منافقان به همت بنیاد هابیلیان برگزار شد.
اعضای گروهک منافقان در ساعت ۴ بعدازظهر شنبه سی ام خرداد ۱۳۶۰ با انواع سلاح سرد اعم از تیغ موکت بری، چاقو، قمه، ساتور و پیچ گوشتی به جان مردم افتادند و دستکم ۲۴ نفر را در تهران به شهادت رساندند و صدها تن دیگر را نیز مجروح ساختند.
البته چند ساعت بعد، این اقدام های مسلحانه شکست خورد اما نتیجه رفتارهای منافقان از آن زمان تاکنون بر جای ماندن بیش از ۱۷ هزار شهید ترور است.
در این نشست «جواد منصوری» نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «یوسف فروتن» نخستین سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «سیدمحمدجواد هاشمی نژاد» دبیرکل بنیاد هابیلیان، سخنرانی کردند.
پیش از این، نشست «تاریخ شفاهی ترور در ایران» پانزدهم اردیبهشت با همکاری مرکز اسناد آستان قدس رضوی و بنیاد هابیلیان در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان برگزار شده بود.
یکی از اهداف برگزاری این نشست ها، راه اندازی ستاد دبیرخانه بازخوانی دهه شصت و ثبت تاریخ شفاهی مربوط به آن است.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha