۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 83357310
T T
۰ نفر
بین المللی شدن دانشگاه ایلام دستاوردی راهبردی و سازنده است

ایلام – ایرنا – رئیس دانشگاه ایلام به اشاره موقعیت بین المللی این مرکز آموزشی به عنوان دستاوردی راهبردی و گرانسنگ گفت: این موقعیت راهبردی و آینده ساز متکی به پیشینه مشترک فرهنگی و اجتماعی اهالی دو سوی مرز است که همه افراد و اقشار مرتبط باید لوازم آنرا حفظ کنند.

به گزارش ایرنا، محمد علی اکبری روز یکشنبه در جمع شماری از دانشجویان عراقی دانشگاه ایلام اظهار داشت: یگانگی اجتماعی که بین دانشجویان عراقی و جامعه ایلام وجود دارد موجب قرار گرفتن ایلام به عنوان انتخاب اول و اصلی برای دانشجویان عراقی شده است.

وی در پاسخ به برخی مشکلات مطروحه از سوی دانشجویان عراقی مبنی بر دریافت کرایه‌های بیشتر خودروهای مسیر مرز مهران تا ایلام این موضوع را اقدامی غیر اخلاقی و غیر قانونی عنوان کرد و گفت: دستگاه متولی باید به این نوع تخلف‌ها برخورد کند.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: کشورهای ایران و عراق در طول تاریخ همواره به واسطه اشتراکات دینی، مذهبی و فرهنگی ارتباط صمیمانه و مستحکمی با هم داشته‌اند.

علی اکبری افزود: وجود اشتراکات فراوان بین ۲ کشور، زمینه همکاری‌های مثبت و سازنده دوجانبه را فراهم کرده لذا باید در راستای تحکیم و ارتقا سطح این همکاری در همه زمینه‌ها از جمله پذیرش دانشجویان تلاش کنیم.

وی افزود: هر دانشجوی عراقی که در این دانشگاه تحصیل می‌کند با یک شهروند ایرانی هیچ تفاوتی ندارد و باید از تمام امکانات موجود بصورت مساوی استفاده کند.

علی اکبری یادآور شد: برخورد نامناسب تاکسی داران و دریافت پول بیشتر از دانشجویان باید بصورت ریشه‌ای حل شود چرا که نه تنها برای این افراد بلکه هر مسافر دیگری که وارد ایلام می‌شود و قصد عبور از مرز را دارد، باید با امنیت کامل و خیال آسوده از امکانات بهره مند شود.

وی تاکید کرد: مشکلات دانشجویان آنچه که مربوط به حوزه دانشگاه است بصورت ویژه توسط حوزه حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی اکبری تصریح کرد: پس از ۲ سال از پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای نخستین بار شاهد چنین برخوردی با دانشجویان هستیم و امیدواریم شهروندان ایرانی حق میزبانی را مراعات نموده چرا که این افراد مبلغان فرهنگ و اخلاق مردم این استان هستند.

وی تاکید کرد: این موضوع در اسرع وقت با فرماندار و پایانه مرزی مهران مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز بنده شخصاً وارد مرز شده و این مشکل را با مسئولان در میان خواهم گذاشت.

به گفته رئیس دانشگاه ایلام، برای توسعه بیشتر اقتصادی استان همه افراد جامعه از هر قشری باید با رعایت موازین اخلاقی که نشانه فرهنگ آن جامعه است سبب جذب گردشگر شود اما با مشاهده چنین رفتاری قطعاً سبب از دست دادن آنان خواهیم شد.

علی اکبری یادآور شد: برای رفاه حال دانشجویان و تسهیل در تردد آنان کارت دانشجویی موقت تا صدور کارت دائم تهیه می‌شود تا بتوانند از مزایایی که در اختیارشان قرار دارد استفاده کنند.

گفتنی است دانشجویان عراقی دانشگاه ایلام در نشست با رئیس دانشگاه ایلام از برخورد تاکسی داران در مرز مهران و دریافت کرایه‌های چندین برابر ابراز گلایه کردند.

هم اکنون ۷۰ دانشجوی خارجی در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند و ۲۰ نفر نیز تا کنون فارغ التحصیل شده و در دانشگاه‌های عراق تدریس می‌کنند.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیأت علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

۷۱۸۰/۶۱۱۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha