۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰
کد خبر: 83356424
T T
۰ نفر

مشکلی در تامین نهاده های کشاورزی نیست

۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰
کد خبر: 83356424
مشکلی در تامین نهاده های کشاورزی نیست

مراغه - ایرنا - قائم مقام معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلی در تامین نهاده های کشاورزی و کود نداریم و این نهاده ها برای کشاورزان در سال زراعی امسال تامین شده است.

جواد وفابخش روز یکشنبه در بازدید از طرح های ارتقا امنیت غذایی ایران در هشترود اظهار داشت: هدف اجرای این طرح در کشور توسعه زراعت دیم به ویژه در استان های غربی است.
وی افزود: در ۳ سالی که از اجرای این طرح گذشته موفقیت های بسیار خوبی در ایجاد تنوع در ارقام گندم، جو، نخود، حبوبات و محصولات علوفه ای بدست آورده ایم.
وفابخش گفت: امیدوارم در ۲ سال آینده نیز در حوزه توسعه روستایی و دیم کاری این موفقیت ها تداوم یابد.
قائم مقام معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تغییر سیستم کشت به روش حفاظتی را از مهم‌ترین دستاوردهای طرح امنیت غذایی عنوان و تصریح کرد: در این روش شخم زدن زمین حذف می شود و مواد آلی خاک و تنوع گیاهی بیشتر شده و خاک‌ورزی کم می‌شود.

وفا بخش با اشاره به اینکه پایگاه نوآوری یک فرصت برای توسعه زراعت دیم است افزود: باید از این فرصت و ظرفیت در جهت آموزش کارشناسان و کشاورزان و معرفی بذور مناسب دنیا به کشاورزان بهره گرفت.
وی با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح شغل کشاورزی در مناطق دیم‌کاری تقویت می‌شود افزود: عوامل اجرای طرح در هشترود در اجرای این طرح عملکرد خوبی داشته اند به طوریکه بیشتر کشاورزان از این طرح استقبال کرده اند.

۳۰۷۷/‌۷۴۸۶

اخبار مرتبط