۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83354061
T T
۰ نفر
روزنامه پاکستانی: آمریکا طراح حملات اخیر به نفتکش ها است

اسلام آباد - ایرنا - یک روزنامه اردو زبان پاکستانی در مطلبی نوشت: آمریکا طراح حملات اخیر به نفتکش ها در بندر الفجیره و دریای عمان است و می خواهد با ترساندن اعراب منطقه، به اهداف شیطانی خود برسد.

روزنامه «امت» در سرمقاله روز شنبه خود با عنوان «نگرانی ها از بروز جنگ در خلیج فارس»، افزود: آمریکایی ها مدعی دخالت ایران در حمله نفتکش ها هستند و در این خصوص تصاویری را نیز منتشر کرده اند اما حوادث بندر الفجیره و دریای عمان شرارت واشنگتن است.

در ادامه این سرمقاله آمده است: جمهوری اسلامی ایران هرگز با دست داشتن در اقداماتی که آمریکا مدعی آن است، به منافع خود ضربه نمی زد بلکه واشنگتن ضمن طراحی این حملات در صدد ترساندن کشورهای عرب منطقه است تا بتواند تسلیحات بیشتری را به این کشورها بفروشد.

روزنامه پاکستانی امت نوشت: حمله اخیر نفتکش ها در دریای عمان به ویژه هدف قرار دادن نفتکش ژاپنی همزمان با سفر آبه شینزو نخست وزیر این کشور به ایران بحث برانگیز است، ایران چطور می تواند به منافع کشورهای دوست خود آسیب بزند.

در ادامه این مطلب اضافه شده است: تشدید تنش ها در خلیج فارس به ضرر امت اسلامی از جمله ایران و عربستان است و در این بین شیطان بزرگ آمریکا از آب گل آلود ماهی می گیرد.

وزیر امور خارجه ایران، اتهامات ایالات متحده مبنی بر اینکه ایران پشت این حادثه قرار دارد را محکوم کرد و اظهار داشت این اتهامات بی اساس و بدون حتی یک مدرک حقیقی یا ضمنی ارائه شده است.

"محمد جواد ظریف" با مشکوک خواندن این حوادث نوشت: این شرایط مشخص می کند "گروه ب" دیپلماسی خرابکاری را آغاز کرده است که شامل تخریب [تلاش‌های] "آبه شینزو" هم می‌شود تا تروریسم اقتصادی خود علیه ایران را پنهان کنند.

این حملات در حالی رخ داد که «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در حال دیدار با آیت الله خامنه ای رهبر ایران برای گفت وگو به عنوان بخشی از تلاش ها برای باز شدن درهای دیپلماسی میان تهران و واشنگتن بود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha