۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83353402
T T
۰ نفر
سود بالای بانکی فعالیت واحدهای تولیدی را مختل کرده است

زنجان – ایرنا – عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سودهای بالای بانکی کمر فعالیت واحدهای تولید را خم کرده و مشکلاتی عدیده ای را پیش روی انها قرار داده است.

محمد عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند کنونی ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی خوب نیست، زیرا مشکلات عدیده ای پیش روی فعالیت آنها قرار گرفته و حتی مانع دستیابی به اهداف ترسیم شده نیز شده است.

وی اظهار داشت: وقتی تسهیلاتی ۱۸ تا ۲۰ درصدی به واحد تولیدی داده می شود، این واحد تا چه میزان باید سود آوری داشته باشد تا بتواند هزینه های دیگری از قبیل، مالیات، حقوق کارکنان و سود تسهیلات را پرداخت کرده و بتواند خود را سرپا نگه دارد

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سود آوری ۸۰ درصدی واحد تولیدی می تواند پاسخگوی مسائل یاد شده از قبیل پرداخت سود تسهیلات ارائه شده و دیگر هزینه های جانبی باشد که چنین چیزی با توجه به مشکلات حاکم امری نشدنی است.

عزیزی خاطرنشان کرد: بر این اساس در بودجه سال گذشته برای رفع مشکلات این نوع واحدها سوبسیدی که درواقع یک وجوه اداره شده ای در اختیار بانک ها گذاشته شد تا از قبل ۱۸ یا ۲۰ درصدی سودی که بانک ها می خواهند دریافت کنند، ۱۰ درصد آن را دولت تامین کند.

وی اضافه کرد: این در حالی است در جهان، تسهیلات ارائه شده به واحد تولیدی با سود سه تا در نهایت پنج درصد داده می شود اما این روند در کشورمان سودهایی بالا را شامل می شود که فعالیت واحدهای تولیدی را با اخلال مواجه می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واحدهای تولیدی در کشورمان با مشکلات عدیده ای از قبیل سختگیری در مالیات واز طرفی ناکارآمدی قانون کار و … مواجه هستند و در شرایط کنونی به این مهم توجه داشت که یک واحد تولیدی برای تهیه مواد اولیه به دلیل تحریم ها هزینه های آن بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در شرایط کنونی و مشکلات حاکم بر آن، فعالیت یک واحد تولیدی و ایجاد اشتغال جهاد فی سبیل الله محسوب می شود و برای ادامه فعالیت نیازمند حمایت هستند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه انتخابیه و این استان فعالیت های واحد های تولیدی زیر ۴۰ درصد است که با روند کنونی می توان گفت وضعیت مناسبی ندارند.

وی اضافه کرد: امسال به رونق تولید ملی نامگذاری شده که رهبری طی چند سال گذشته به لزوم توجه به مسائل اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی تاکید کرده، و در حالی این مباحث در حد شعار، پلاکارد و و زیر نویس تلویزیون تبدیل شده است.

عزیزی خاطر نشان کرد: بر این مبنا می توان از تحریم ها به عنوان یک فرصت استفاده کرد که در زمان حاضر این وضعیت ارز آوری امکان واردات ان بسیار دشوار است ودر شرایطی که کارخانه ها بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند در بحث صادرات و ورود ارز به کشورمان می تواند ثمر بخش باشند.

۹۶۴۶/ ۸۰۶۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha