۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۱۴
کد خبر: 83352343
T T
۰ نفر
بزرگترین مرکز جمع آوری گاز کشور در سرخس به بهره برداری رسید

مشهد- ایرنا- بزرگترین مرکز جمع آوری ذخیره سازی گاز کشور با عنوان مخزن شوریجه D سرخس روز پنجشنبه با حضور مدیران وزارت نفت به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: کار ساخت مرکز جمع آوری و ذخیره سازی شوریجه از سال ۹۱ آغاز شد اما به دلایلی ساخت آن متوقف شد و از سال ۹۶ بار دیگر ساخت آن ادامه پیدا کرد.

رامین حاتمی افزود: با توجه به تجارب کشور در موضوع ذخیره سازی گاز که برگ زرینی در دفتر توانمندیهای داخلی است این کار با تلاش متخصصان و با استفاده از تولیدات داخلی انجام شد و با توجه به تأمین گاز چندین استان از این منطقه، مرکز جمع آوری شوریجه نقش مهمی در تأمین گاز پایدار بخش مهمی از کشور ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: مرکز جمع آوری و ذخیره سازی مخزن D گاز شوریجه سرخس در هشت ماه نخست سال روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز ذخیره می‌کند و در چهار ماه پایانی سال هم روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز از این مرکز برداشت می‌شود.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: برای ساخت و راه اندازی این مرکز ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حاتمی افزود: در بخش تأمین گاز پایدار پالایشگاه منطقه سرخس نیز بناست میدان گازی توس توسعه یابد که به زودی مطالعات این طرح به پایان می‌رسد و مذاکرات واگذاری طرح توسعه میدان گازی شرق کشور آغاز خواهد شد که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تأمین گاز پایدار ایفا خواهد کرد.

مرکز ذخیره سازی گاز شوریجه در منطقه گازی خانگیران سرخس در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

۷۵۰۷/‏۱۹۲۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha