۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 83351011
T T
۰ نفر
شکارچیان غیرمجاز به ساخت آبشخور و بذرپاشی محکوم شدند

بیرجند- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: ۲ شکارچی غیر مجاز به ساخت سه آبشخور و سه ماه بذرپاشی در پروژه های هلالی در مناطق تحت فرسایش این شهرستان طبق حکم قاضی محکوم شدند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، اسدالله حاتمی افزود: چند ماه پیش مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق این شهرستان موفق به دستگیری ۲ متخلف شکار و صید شدند.
وی ادامه داد: این متخلفین دستگیر شده بابت شکار غیر مجاز و همچنین حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح شکاری به مراجع قضائی شهرستان تحویل شدند.

حاتمی اظهار داشت: رئیس دادگاه عمومی بخش دستگردان با محکوم کردن این ۲ متخلف، اقدام به صدور حکم جایگزین (ساخت سه آبشخور و سه ماه بذرپاشی در پروژ ه های هلالی در مناطق تحت فرسایش) برای بازدارنگی آنها از هرگونه اقدام مشابه کرد.
وی بیان کرد: صدور احکام جایگزین حبس، اقدام بسیار مثبتی از قضاوت عادلانه دستگاه قضائی کشور است که برای حمایت از انفال الهی و هم چنین ارج نهادن به زحمات شبانه روزی سبز قامتان محیط زیست این مرز و بوم اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: آرای قضائی جایگزین، یکی از ظرفیت‌های بالقوه دستگاه قضائی است که می‌توان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت‌های زیست محیطی از آن بهره گرفت.

۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

سرخط اخبار استان‌ها