۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83349765
T T
۰ نفر
بدهی واحدهای صنعتی آذربایجان غربی تا ۸۰ درصد بخشیده می شود

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: امسال بر اساس تصمیم هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ۸۰ درصد بدهی های واحدهای بهره بردار در صورت پرداخت اصل بدهی آنها بخشیده می شود.

علی عبدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب اظهار کرد: هر سال در هفته صنایع کوچک، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نسبت به تعدیل‌های بدهی‌های واحدهای صنعتی اقدام می‌کند که امسال نیز این تصمیم در این راستا و با هدف حمایت از واحدهای تولیدی بهره بردار و طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون در سطح استان پیشرفت‌های خوبی در شهرک های صنعتی استان حاصل شده است، افزود: اگر در شهرک های صنعتی زیرساخت های لازم فراهم شود، به یقین صنعتگران از آن استقبال کرده و صنعت منطقه برروی ریل توسعه قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته زنگ صنعتی شدن آذربایجان غربی نواخته شده است، بیان کرد: در یکسال اخیر ۱۱۶ واحد در این استان به بهره برداری رسیده است ضمن آنکه واحدهای تولیدی با سرمایه گذاران خارجی از کشورهای آلمان و چین با سهام ۱۰۰ درصد خارجی در روزهای آتی به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت مطلوب شهرک صنعتی میاندوآب، گفت: مشکلات برخی واحدها که در این شهرک مشکل داشتند بررسی شد و مشکل یکی از سه واحد تولیدی که برای توسعه با کمبود زمین مواجه بودند نیز در این سفر برطرف شد.
وی اظهار کرد: در راستای احیای مراکز و واحدهای تولیدی راکد نیز از ابتدای امسال پنج واحد صنعتی راکد در میاندوآب توسط سرمایه گذران خریداری و دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند.
عبدلی از توسعه زمین صنعتی به عنوان یکی از موضوعات و اهداف سفر خود به میاندوآب اشاره کرد و افزود: زمین‌های ملی متعلق به منابع طبیعی در شهرک صنعتی میاندوآب نقشه برداری شده و در این راستا با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز جلسه‌ای برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در میاندوآب صنعتگران فعال و پتانسیل‌های خوبی برای توسعه صنعتی وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین شهرک های صنعتی استان، شهرک صنعتی میاندوآب است که در حال تبدیل شدن به شهرک برتر و نمونه است.
مدیرعامل شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به ایجاد ناحیه صنعتی در شهر چهاربرج میاندوآب نیز گفت: این ناحیه صنعتی آماده کلنگ زنی است که در آینده نزدیک به همراه چند طرح دیگر در استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین چند طرح اشتغالزا نیز همزمان با این سفر به استان به بهره برداری می‌رسد که در مجموع برای سه هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.
«عبدلی» با بیان اینکه برای توسعه صنعت، زمین برای واحدهای صنعتی به صورت تقسیط واگذار می‌شود، اظهار کرد: در این راستا مقداری از مبلغ به صورت نقدی دریافت و مابقی نیز به صورت اقساطی دریافت می‌شود تا دسترسی سرمایه گذاران به زمین‌های صنعتی آسان شود و بدین شکل رونق تولید مدنظر مقام معظم رهبری تحقق یابد.
به گزارش ایرنا شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب ۱۲۱ هکتار مساحت دارد که دارای ۱۶۲ قرارداد منعقده است که از این تعداد ۸۳ واحد فعال، ۳۳ واحد غیرفعال بعد از بهره برداری، ۳۵ واحد در حال ساخت و ۱۱ واحد زمین در حال ساخت با اشتغالزایی مستقیم برای یک هزار نفر با زیر ساخت‌های گاز، برق و تلفن است.

آذربایجان غربی دارای ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که ۲۵ مورد از آنها به بهره برداری رسیده است.
در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به شمار می‌رود.

۹۸۷۱/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha