۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 1379
کد خبر: 83349339
T T
۰ نفر
کارنامه استان مرکزی در رونق تولید صنایع مشکل دار موفقیت آمیز است

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: کارنامه این استان در شاخص های رونق بخشی به تولید در صنایع مشکل دار و کاهش تعدیل نیرو و تعطیلی واحدهای صنعتی در سال گذشته موفق است.

به گزارش ایرنا، «سید علی آقازاده» روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مشترک استان مرکزی و شهرستان ساوه که در شرکت زرین بافت شهر صنعتی کاوه برگزار شد، افزود: میزان نیروهای تعدیل شده در واحدهای صنعتی استان و همچنین شمار واحدهای تعطیل شده استان در سال قبل نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده است.

وی افزود: میزان تسهیلات جذب شده برای رونق تولید در استان مرکزی پارسال از ۱۲ هزار میلیارد ریال به ۱۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که نتیجه آن افزایش اشتغال و تولید در صنایع بود.

وی گفت: در سال جاری نیز باید با سختکوشی همچنان در صدد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید بود زیرا مواردی مانند کاهش ارزش پول ملی و گران شدن مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها و شرایط را برای فعالیت واحدهای صنعتی با مشکلاتی مواجه کرده است.

استاندار مرکزی گفت: تولیدکنندگان استان با مشکل تأمین سرمایه و محدودیت منابع مالی و اقتصادی مواجه هستند که این مسئله رسالت و وظایف مسئولان را در سال جاری سنگین‌تر از قبل کرده است.

وی تاکید کرد: از راهکارها تأمین منابع مورد نیاز سرمایه در گردش واحدهای صنعتی با همکاری بانک‌های عامل است که در این زمینه می‌طلبد اهتمام و اراده جدی در میان همه دست اندرکاران وجود داشته باشد.

آقازاده افزود: یکی از اهداف سفر به شهرستان ساوه بررسی و رفع مشکلات واحد کاریزان خودرو است که با حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری مشکلاتی در زمینه عوارض شهرداری دارد و قرار است در این خصوص تصمیم گیری های راهبردی انجام شود.

وی با اشاره به بازدید از شرکت سیانا که در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت می‌کند، گفت: این شرکت از برندهای معتبر و خوش آوازه صنایع غذایی کشور است و اکنون تنها با ۲ درصد از ظرفیت فعالیت می‌کند و همه تلاش بر این است که مشکلات این واحد در زمینه تأمین اجتماعی. و نیاز به تسهیلات ا برطرف شده و دوباره به چرخه فعالیت برگردد.

استاندار مرکزی همچنین از سفر مجدد در یک ماه آینده به شهرستان ساوه و تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه نوبران و غرق آباد خبر داد و گفت: اجرایی شدن مصوبات ااین نشست با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز گفت: چهار نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مدیریت ارشد استان در ساوه برگزار شده است که نشان از اهمیت اقتصادی و صنعتی این شهرستان دارد.

«رقیه یادگاری» افزود: حاصل برگزاری نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان ساوه ۴۰ مصوبه بوده که ۱۷ وردآن به طور کامل اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ۱۵ مصوبه نیز در دست پیگیری و ۱۳ موردبه دلایلی از جمله زمان بر بودن هنوز اجرا نشده است.

یادگاری گفت: مصوباتی مانند طرح آبرسانی از سد کوچری به دلایلی فراستانی و ملی بودن، نیاز به تامین اعتبارات در سطح کلان دارد و یا دلایلی مانند نبود متقاضی برای راه اندازی برخی طرح‌های مصوب اجرایی نشده است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی بیشترین مصوبات نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی که در ساوه برگزار شده مربوط به واحدهای موجود در شهر صنعتی کاوه و همچنین رفع مشکلات شهر صنعتی جدید ساوه (احمدآباد) بوده که تا حد زیادی مشکلات زیرساختی را حل کرده است.

در این نشست مدیران شرکت‌های روناک دارو، زربافت، کاوه گستر و یدک موتور نیز به بیان مشکلات خود از قبیل نیاز به دریافت تسهیلات، موانع تهیه مواد اولیه، کمبود آب و دریافت مطالبات از شرکت‌های خودروسازی پرداختند.

شهرستان ساوه با بهره مندی از چهار شهر و ناحیه صنعتی ۵۵۰ واحد تولیدی وصنعتی را در خود جای داده و به عنوان قطب صنعت ایران شناخته می‌شود.

۹۹۲۱/‏/‏۶۰۱۳۶۵۳۹

سرخط اخبار استان‌ها