۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 83348257
T T
۱ نفر
 عوارض تردد بومیان ۷۵ درصد کاهش داشته است
مسیر لافت-پهل

قشم - ایرنا - مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در حال حاضر عوارض تردد بومیان قشم از مسیر بندرهای پُهل-لافت نسبت به ۲ سال ما قبل از آن ۷۵ درصد کاهش داشته است.

محمدرضا عباسی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۶ عوارض تردد بومیان ۱۵۰ هزار ریال بود که این مبلغ در سال ۱۳۹۷ با ۵۰ درصد تخفیف به ۷۵ هزار ریال کاهش یافت.

وی ادامه داد: این مبلغ برای سال جاری نیز با ۵۰ درصد تخفیف به ۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال کاهش پیدا کرد.

محمدرضا عباسی، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

** تصمیم گیری درباره عوارض تردد بر عهده نمایندگان مجلس است

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این رابطه، موضع این سازمان را درباره اخذ عوارض از بومیان قشم به روشنی نشان می‌دهد.

وی افزود: دلیل کاهش ۵۰ درصدی عوارض در ۲ سال متوالی محدودیت‌های قانونی است که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

عباسی اظهار داشت: بر اساس قانون، سازمان منطقه آزاد قشم درهر سال می‌تواند تا ۵۰ درصد عوارض تردد را کاهش یا افزایش دهد که این سازمان جهت تسهیل در رفت و آمد بومیان قشم تصمیم به کاهش ان داشته است.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های قانونی امکان حذف عوارض تردد وجود ندارد و البته مبلغ کنونی نیز بیشتر جنبه کنترلی و تهیه آمار تردد بومیان را دارد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تصمیم گیری درباره عوارض تردد بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان مجلس باید برای حذف عوارض و یا کاهش بیشتر آن، قانون را اصلاح کنند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر عوارض سازمان منطقه آزاد قشم در اسکله لافت، «عوارض یک بار تردد» است که بومیان از پرداخت آن معاف شده‌اند.

هم اکنون بومیان برای تردد به سرزمین اصلی مبلغ ۳۳۲ هزار و۰ ۵۰ ریال پرداخت می‌کنند که از این مبلغ ۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال سهم سازمان منطقه آزاد قشم، ۲۲۵ هزار ریال هزینه بلیط لندینگ کرافت، ۱۵ هزار ریال سهم دهیاری پُهل، ۲۰ هزار ریال از آن به تعاونی گمرک ایران پرداخت می‌شود. همچنین ۲۰ هزار ریال سهم بیمه و ۱۵ هزار ریال نیز سهم شورای اسلامی روستای لافت است.

هزینه های تردد بومیان قشم به سرزمین اصلی

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در میان آب‌های خلیج فارس ازتوابع استان هرمزگان است.

۷۵۰۰

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha