۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2293
کد خبر: 83346658
T T
۰ نفر
آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت جشنواره تئاتر استان تهران قرار دارد

تهران- ایرنا - معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران قرار خواهد گرفت.

محمد حسین اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران با هدف تقویت گروه‌های تئاتر استان تهران برگزار می‌شود و در بین گروه‌ها آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت است.


وی با تشریح روند شرکت در این دوره از جشنواره تئاتر استان، خاطر نشان کرد: در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران فقط آثار صحنه‌ای قضاوت و انتخاب می‌شوند که در فاصله زمانی شهریور ماه ۹۷ تا قبل از جشنواره سالجاری در یکی از سالن‌های استان حداقل ۵ اجرای عمومی داشته باشند.


وی با بیان اینکه نمایش‌های ارائه شده نباید از سوی همان گروه در هیچیک از جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای شرکت کرده باشند، گفت: نمایش‌هایی که مبتنی بر متون نمایشنامه نویسان مطرح کشور بوده که تاکنون اجراهای زیادی از آنها شده، تنها در صورت ارائه طرح اجرایی خلاق و شیوه نو در اثر اجرایی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت، در غیر این صورت از پذیرش این گونه آثار خودداری خواهد شد.


اسماعیلی ادامه داد: متن نمایشی اقتباس ادبی و یا برداشتی از متون خارجی و با حفظ بومی سازی باشد، می‌تواند در بخش مسابقه جشنواره شرکت کند، در غیر این صورت آثار و متون خارجی نمی‌توانند در بخش مسابقه شرکت کنند..


معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران، مهلت ارسال مدارک را تا یکم مرداد ۹۸ عنوان کرد و افزود: ۱۲ تا ۱۷ مرداد ۹۸ تاریخ بازبینی آثار است و آثار انتخاب شده در ۱۸ مرداد معرفی می‌شوند.


وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره از ۲۹ مرداد الی ۲ شهریورماه ۹۸ در سطح استان تهران برگزار می‌شود، یادآور شد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان و فرم‌های مربوطه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نشانی Tehran.farhang.gov.ir مراجعه کنند.


ته را م/‏۷۲۴۴/‏/‏۱۳۴۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha