۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۳۹
کد خبر: 83346497
T T
۰ نفر
کتابخانه های عمومی به یک پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است

کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه هرسین با تاکید بر گسترش فعالیت های فرهنگی توسط دستگاه های متولی این بخش، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه ها را به یک پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام محمدحسین اجرایی روز دوشنبه در دیدار مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین با تقدیر از نهاد کتابخانه های کشور که گام‌های بلندی را در جهت فرهنگ سازی و ترویج مطالعه در کشور برداشته است، افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از برنامه‌های فرهنگی مهم در راستای آشنایی با زندگی و سیره امام رضا (ع) و امام جواد (ع) و حضرت معصومه (س) است.
او که در برنامه‌ها و نشست‌های کتابخوانی، کتابخانه ای، مدرسه‌ای و مطالعاتی چندین بار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین را همراهی کرده و خود نیز دارای چند اثر مکتوب می‌باشد، اظهار داشت: آنچه بنده در این مدت نظاره گر آن بوده‌ام تأثیر فوق العاده کتابخانه های عمومی در جذب افراد مستعد جامعه، فرهنگ سازی، ترویج مطالعه و از همه مهم‌تر خارج کردن کتابخانه های عمومی از حالت قرائت خانه و مبدل نمودن این مکان‌های فرهنگی به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های نهاد کتابخانه های عمومی جشنواره کتابخوانی رضوی است که با انتخاب منابع فوق العاده، برای تمام رده‌های سنی گامی بلند و شایسته در جهت تحقق این هدف در سطح کشور برداشته است.
در پایان نیز محمدحسین اجرایی که از ابتدای شروع فراخوان از طریق اداره کتابخانه های شهرستان هرسین و رابط فرهنگی شهرستان در جریان منابع جشنواره قرار گرفته بودند، کتاب «سیره تقوی اثرحجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی» را انتخاب کردند به صورت پویش مجازی معرفی کرد.
در ابتدای این پویش مجازی او از عموم مردم استان کرمانشاه، به ویژه شهرستان هرسین برای حضور در جشنواره دعوت بعمل آورد.
همچنین اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین از او در روزهای آتی دعوت بعمل آورده تا با حضور مسئولین شهرستان و اعضای کتابخانه، کتاب سیره تقوی را در محل کتابخانه شهدای محراب هرسین برای آشنایی بیشتر اعضا و مسئولین با سیره امام جواد (ع) و تشویق عموم برای شرکت در جشنواره باز خوانی و معرفی نمایند.


جشنواره کتابخوانی رضوی از خرداد امسال آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه دارد.


شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
۳۰۳۳/‌۸۰۶۶

سرخط اخبار استان‌ها