۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۵۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 83346237
T T
۰ نفر
ظرفیت های طبیعی طالقان بستری برای بازگشت جمعیت به  روستاهای این شهرستان است

کرج -ایرنا- استاندارالبرز گفت: ظرفیت های طبیعی طالقان، بستری مناسب را برای بازگشت جمعیت به روستاها و شهر طالقان فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری طالقان افزود: براین اساس باید امکانات و زیرساخت‌های لازم را در این زمینه مهیا ساخت و از استعدادهای فراوان طالقان برای افزایش مشارکت اقتصادی مردم و بسترهای اشتغال استفاده مطلوب برد.


وی با بیان اینکه طالقان به واسطه مشاهیرش پرآوازه است، ادامه داد: این شهرستان خاستگاه مشاهیر و مفاخری همچون آیت الله طالقانی، جلال آل احمد و ۶۰۰ شهید گرانقدر است.


شهبازی گفت: خیل عظیم مردم فرهیخته طالقان در کشور مسئولیت‌های خطیری دارند و به نظام خدمت می‌کنند و امروز باید از ظرفیت‌های این شهرستان برای توسعه البرز بهره برداری کرد.


وی خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه مسئولان استان البرز را به سوی طالقان سوق داد تا با رشد و شکوفایی این شهرستان، علاوه بر مردم طالقان تمام استان از امکانات و ظرفیت‌های این شهرستان برخوردار شود.


استاندارالبرز افزود: کارگروهی برای احصا و بهره برداری از استعدادهای طالقان به ویژه در حوزه گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی تشکیل شده و از مساحت یک هزار و ۲۴۰ کیلومتری طالقان به نفع مردم باید بهره ببریم.


شهبازی گفت: طالقان ظرفیت ایجاد شهرک صنعتی آب را دارد که با مطالعه دقیق‌تر این امر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و رانش زمین نیز به دغدغه بزرگی برای مردم این شهرستان تبدیل شده که باید راهکاری اساسی برای آن داشت.


استاندار البرز با اشاره به اینکه اکنون مسئولان استان شبانه روزی پای کار هستند، گفت: سرعت رشد جمعیت در استان از امکانات و زیرساخت‌ها پیشی گرفته و باید برای جبران کاستی‌ها اقدامات ویژه ای را در دستور کار داشته باشیم.


وی افزود: هر دستگاهی باید در اسرع وقت برنامه خود را برای رشد و شکوفایی طالقان ارائه دهد و در کمترین زمان ممکن نسبت به اجرای آن اقدام کند.


وی گفت: امسال نقطه اصلی سیاستگذاری‌های استان البرز برای رشد و توسعه، طالقان است و راه هشتگرد - طالقان براساس تعهد وزیر راه و شهرسازی، بدون احتساب تونل باید تا پایان تیرماه امسال زیر بار ترافیک برود.


استاندارالبرز ادامه داد: دستگاه‌هایی که در جذب اعتبارات خود در حوزه‌های مختلف توفیق ندارند، اعتبارات آنها به سمت طالقان سوق پیدا می‌کند.


وی افزود: اشتغال از دغدغه جوانان طالقان است که باید بسترسازی داشت و موضوعات مطروحه دراین نشست با برنامه ریزی دنبال شود.


شهبازی اظهار داشت: جای خرسندی دارد که البرز با جدیت، تلاش، اتحاد و انسجام مجموعه مسئولان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و به همین دلیل مجالی برای پرداختن به حواشی وجود ندارد.


شهبازی با اشاره به ظرفیت‌های طالقان در حوزه کشاورزی گفت: مقرر شده که شهرک دامداری در این شهرستان ایجاد شود.


وی افزود: مقرر شد طی اقدام مشترکی از سوی شهرداری طالقان و اداره کل منابع طبیعی استان برای استفاده از عرصه‌های طبیعی برای ایجاد فضاهای تفریحی و پارک برنامه ریزی و اقدام شود.


استاندار البرز اضافه کرد: در ارتباط تنگاتنگ با مردم درصدد هستیم که هر چه بیشتر فاصله بین مردم و مسئولان را کم کرده و به وظیفه خدمتگزاری خود به مردم عمل کنیم.


۸۰۲۹/‏‬ ۶۱۵۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha