۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83344895
T T
۰ نفر
درخواست هند از پاکستان برای بازکردن مسیر آسمانش به روی پرواز مودی

تهران - ایرنا - دولت هند از پاکستان خواسته است تا آسمان آن کشور را به روی هواپیمای عبوری حامل «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به مقصد محل برگزاری اجلاس شانگهای در بیشکک باز کند.

یک منبع دولت هند روز یکشنبه به پایگاه خبری هندی "تایمز آو ایندیا"گفت؛ هند انتظار دارد همانگونه که پاکستان ماه گذشته اجازه داده بود هواپیمای "سوشما سواراج" وزیر خارجه هند برای پرواز به بیشکک از آسمان پاکستان استفاده کند، این بار نیز به عنوان حسن نیت به هواپیمای "نارندرا مودی" نخست وزیر این کشور اجازه دهد از این آسمان برای پرواز به بیشکک بهره ببرد.


براساس این گزارش، اگرچه تاکنون هیچیک از طرفین دولت‌های هند و پاکستان پیشنهادی برای برگزاری مذاکره میان مودی و عمران خان، همتای پاکستانی او هنگام حضور مشترک در بیشکک ندادند، اما منبع این رسانه احتمال دیدار برنامه ریزی نشده این دو مقام را رد نکرد و گفت که هند قبلاً اعلام کرده بود هیچ دیدار رسمی و ساختارمندی میان این دو رهبر برنامه ریزی نشده است.


این درخواست هندی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که یک مقام هواپیمایی پاکستان در ۲۹ ماه مه (۸ خرداد) گفته بود که آسمان بخش شرقی این کشور تا ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) همچنان بسته خواهد بود، چرا که نمایندگی سیاسی هند در اسلام آباد پیشتر خواسته بود پاکستان برای عبور هواپیمای مودی از این منطقه مجوز صادر کند.


نخست وزیر هند قرار است ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان عازم آن کشور شود.


بخش گسترده‌ای از آسمان پاکستان به دلیل حملات هوایی نیروهای هندی به منطقه "بالاکوت" پاکستان همچنان بسته است، حملاتی که در پی حملات گروه سیاسی "جیش محمد" پاکستان به شهر "پولوانا"ی هند صورت گرفته بود.


آساق **۱۳۷۸**۱۶۶۳**

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha