۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۵:۵۴
کد خبر: 83343237
T T
۰ نفر
سوریه دریافت هرگونه کمک مالی از متحدانش را نادرست خواند

تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه جمعه شب گفت: دمشق در سرمایه گذاری بر خود متکی بوده و هیچ گونه حمایت مالی از ایران و روسیه دریافت نکرده است.

«محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این سخنان را در پاسخ به این سؤال مطرح کرد که "آیا دولت دمشق کمک مالی از تهران و مسکو دریافت کرده است یا خیر؟ "



الخلیل اضافه کرد: روسیه و ایران به دولت سوریه، کمک های دیپلماتیک و نظامی ارائه داده اند اما در زمینه مالی ما همچنان بر توانمندی های خود تکیه داریم و هیچ گونه وامی از خارج دریافت نکردیم.



وی درباره برنامه دولت سوریه برای کاهش پیامدهای جنگ این کشور نیز گفت: دولت تلاش زیاد دارد که خسارت های جنگ را کاهش دهد و بی تردید جنگ ها، خسارت های گسترده ای به بار می آورند و برای کاهش آن نیازمند تلاش فردی و جمعی هستیم.



الخلیل افزود: دولت سوریه تلاش می کند که عواقب جنگ را در زمینه اقتصاد عمومی، سطح تولید و بویژه در زمینه معیشت مردم بهبود بخشد.



وی اضافه کرد: دولت سوریه مجموعه هایی از برنامه ها را با هدف توسعه اقتصادی دنبال می کند و وزارت اقتصاد نیز در حال انجام برنامه هایی برای جایگزینی واردات برخی کالاها و برنامه تشویق بخش خصوصی است.



شبس **۹۳۶۳**۱۶۱۳






سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha