۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83342960
T T
۰ نفر
یاوه گویی سران نظام جهانی سلطه علیه ایران به سرانجام  نمی‌رسد
امام جمعه ایلام

ایلام - ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: یاوه گویی‌های نظام جهانی سلطه و اذناب منطقه ای ان علیه ایران به سرانجام نمی‌رسد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام افزود: مردم ایران اسلامی با پیشینه‌ای که دارند مستحکم‌تر و با صلابت‌تر از این هستند که با هوچی‌گری عده‌ای از دشمنان از صحنه خارج شوند و این ایستادگی و مقاومت ملت ایران سبب شکست استکبار جهانی شده است.


وی ادامه داد: آن زمان که آمریکا ابرقدرت جهان بود و در مقابل ایران توان و امکاناتی نداشت، جرأت جنگیدن با ایران را نداشت چه برسد به امروز که با حجم زیادی از مشکلات داخلی از یک سو و افزایش قدرت جمهوری اسلامی از سوی دیگر مواجه است.


امام جمعه ایلام گفت: چرخش آمریکا برای مذاکره با ایران اسلامی بزرگترین ثمره مقاومت است.


حجت الاسلام کریمی تبار با ذکر اینکه استقلال کشور محصول مقاومت و اتحاد ملت است گفت: اکنون که تبعیت ملت از مواضع شفاف و دور اندیشانه مقام معظم رهبری و تصمیم بموقع شورای امنیت ملی برای مقابله با استکبار به ثمر نشسته و آمریکا با واسطه گری بدنبال مذاکره با ما است نباید اشتباهات گذشته تکرار شود و باید ضرورت مقاومت برای مردم تبیین شود.


خطیب نماز جمعه ایلام همچنین با بیان اینکه استکبار جهانی با ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان به دنبال نجات رژیم غاصب اسرائیل است گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ملت های جهان نباید فراموش کنند فرهنگ اسلام مرز بر نمی تابد.


وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به روز محیط زیست اشاره کرد و خواستار تعامل مردم و مسئولان برای حفاظت از طبیعت غنی و بکر استان شد.


حجت الاسلام کریمی تبار همچنین بر لزوم دقت بیشتر مردم و مسئولان برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع پرداخت.


**تقوا یک نیروی باز دارنده درونی است


نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام همچنین اظهار کرد: توصیه به تقوا به‌عنوان یک واجب در خطبه‌های نماز جمعه، دلیلی بر عظمت و جایگاه والای تقواست که اسلام برای پرواپیشگی قائل است.


وی افزود: تقوا یک نیروی باز دارنده درونی است که در وجود انسان به وجود می‌آید و او را در برابر ارتکاب کارهای خلاف حفظ می‌‏کند. کمال تقوا آن است که علاوه بر دوری از گناهان و محرمات، از مشتبهات نیز اجتناب شود.


امام جمعه شهر ایلام بیان داشت: در سوره‌ی نور خط عفت و پاکی مؤمنان را دنبال می‌کند، و در راستای دور کردن جامعه از اعمال منافی عفت و سوق دادن مردم به سوی پاکی است، از این رو، در این آیات با چشم چرانی و ترک حجاب مبارزه می‌کند تا مقدمات پاکی جامعه فراهم شود و زمینه‌ی آلودگی برطرف شود.


وی تاکید کرد: مهمترین اصل انقلاب اسلامی حفظ استقلال کشور است که تنها راه به دست آوردن آن مقاومت و اتحاد ملت است.


حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه به هفته محیط زیست اشاره کرد و گفت: مؤثرترین راهکار در حوزه حفاظت از محیط زیست مشارکت مردم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha