۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83342370
T T
۰ نفر
مهلت استعفای داوطلبان نمایندگی مجلس به پایان می رسد

زنجان - ایرنا - فرماندار زنجان گفت: امروز /پنجشنبه/ آخرین مهلت استعفای داوطلبان نمایندگی انتخابات دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشاغل تعیین شده است و بر این مبنا طبق ماده ۲۹ قانون انتخابات،نامزدها نباید در پست مستفعفی خود شاعل باشند.

رضا عسگری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور معمول استعفای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای داوطلبی نمایندگی مجلس پس از تأیید و تصویب در شورای مربوطه، برای بررسی به هیأت تطبیق فرمانداری ارسال می‌شود که تا کنون چنین موردی در زنجان به فرمانداری ارسال نشده است.


وی اظهار داشت: سایر افراد متقاضی نیز استعفای خود را به ادارات مربوطه ارائه می‌کنند.


این مسئول ادامه داد: طبق ماده ۲۹ قانون انتخابات اگر تعدادی از مقامات ملی در هر یکی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور بخواهند کاندیدا شوند باید ۶ ماه قبل استعفای خود را اعلام کنند.


وی خاطر نشان کرد: سایر مقامات استانی و شهرستانی نیز در صورت کاندیدا شدن، اگر در حوزه انتخابیه مربوطه دارای مسئولیت‌های مندرج در قانون یاد شده باشند، در بازه زمانی یاد شده باید استعفای خود را اعلام کرده باشند.


گفتنی است بر اساس جدول زمان بندی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مهلت هفت روزه استعفای داوطلبان این دوره انتخابات از ۱۰ خرداد امسال آغاز شده بود.


انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.


۹۶۴۶/ ۳۰۸۸


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha