۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲
کد خبر: 83341399
T T
۲ نفر
وزیر بهداشت عید سعید فطر  را به وزرای بهداشت کشورهای اسلامی تبریک گفت

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پیامی، عید سعید فطر را به وزرای بهداشت کشورهای اسلامی، تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت «وبدا»، در متن نامه سعید نمکی خطاب به وزاری بهداشت کشورهای اسلامی آمده است: این روزها و ماه های مبارک، هدیه الهی، نقطه عطف و نشانه ای است برای آدمیان که هر بار و هرسال، سفینه حیات و جهان پیرامون خود را به مدد نیروی ایمان و چراغ هدایت الهی و از مسیر اصلاح مستمر بسوی ساحل نجات، صلح و سلامت برسانند.


این پیام می افزاید: امسال در حالی به استقبال عید سعید فطر می رویم که کماکان، نظام سلطه و بدنبال آن تنشهای سیاسی و نظامی، عداوت و خشونت، تهدید و تحریم های تحمیلی، سلامت مردم را در گوشه و کنار این جهان تهدید می کند، در جهان اسلام نیز آرامش و سلامت و حیات مردم عزیز فلسطین، یمن، افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و بسیاری از ملل دیگر با بروز تنش ها و تحمیل جنگ ها تهدید می شود.


در پیام وزیر بهداشت آمده است: به نظر می رسد، در این اثنا، حداقل وظیفه و مسئولیت یکایک ما، محکوم کردن این منازعات بی حاصل و تهدیدها و رفتارهای خصمانه غیربشری و البته چاره جویی برای رهایی بشر از این مسیر بی سرانجام و بدفرجام است.


نمکی ادامه داد: امروزه، صلح، «نهاد یک نظم بین المللی مبتنی بر عدالت» است و هر اندیشه ای و انجام هر عملی که در تعارض با عدالت باشد، تهدید صلح و نقض آن خواهد بود و هم زمان، صلح در جهان بر تمامی ابعاد سلامت بعنوان یکی از اصلی ترین حقوق بشر، تاثیر محوری دارد.


وزیر بهداشت اضافه کرد: به عنوان برادر شما و در جایگاه متولی سلامت در جمهوری اسلامی ایران، امید دارم با بهره گیری از فرصت نیک این ایام سعید، با گسترش همدلی و همکاری میان ملت های مسلمان، در جهت اصلاح، صلح و سلامت جوامع بشری، بویژه ملل مسلمان بکوشیم.


اجتمام *۳۲۲۹*۲۰۲۱**

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha