۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 2583
کد خبر: 83341396
T T
۰ نفر
کوربین، رئیس‌جمهوری آمریکا را به تفکر درباره جهان عاری از جنگ دعوت کرد

لندن – ایرنا – جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت انگلیس ضمن انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا، دونالد ترامپ را به تفکر درباره جهانی عاری از جنگ، نژادپرستی و نفرت دعوت کرد.

او که از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ بشمار می‌رود و دیشب (دوشنبه) در مراسم ضیافت شام سلطنتی به‌افتخار رئیس‌جمهوری آمریکا شرکت نکرد، گفت، جنگ پیامدهای ناگواری را در پی دارد که تأثیرات آن تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.


وی تصریح کرد که حل مشکلات جهان بدون نیاز به جنگ و تنها از طریق درک درست تاریخ و ریشه مسائل قابل تحقق است.


کوربین سپس از سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ انتقاد و تصریح کرد، نباید مانع ورود آوارگانی شد که از سایر کشورها برای زندگی در آرامش به ما پناه آورده‌اند.


وی گفت: نباید با آن‌ها مثل دشمن برخورد کرد. این افراد انسان و شهروندان کره زمین هستند که نیازمند حمایت ما می‌باشند.


رهبر حزب کارگر در بخش دیگری از اظهاراتش، نسبت به حملات لفظی رئیس‌جمهوری آمریکا علیه صادق خان شهردار لندن انتقاد و تصریح کرد که به داشتن شهرداری مسلمان برای لندن افتخار می‌کند.


وی سپس ادامه داد: ما باید با تمام اشکال نژادپرستی مقابله کنیم چراکه این مساله جامعه را به مکانی وحشتناک برای زندگی تبدیل می‌کند.


وی توضیح داد که رویکرد نژادپرستانه، اعتمادبه‌نفس افراد را می‌گیرد و نه‌تنها مشکل جامعه حل نمی‌شود بلکه تخم نفرت را در میان مردم گسترش می‌دهد.


کوربین رئیس‌جمهوری آمریکا را به شناسایی ارزش‌های مردم و دوری از نژادپرستی و نفرت مذهبی که توسط گروه‌های دست راستی در سیاست انگلیس و آمریکا رخنه کرده، فراخواند.


وی گفت: ما با این تظاهرات نشان دادیم که تا چه اندازه مصمم هستیم که در دنیای صلح‌آمیز زندگی کنیم.


دونالد ترامپ دیروز به دعوت رسمی ملکه الیزابت وارد این کشور شد. برنامه دیروز او بیشتر جنبه تشریفاتی داشت و صرف دیدار از مکان‌های سنتی و تاریخی لندن شد. ترامپ امروز با مدیران شرکت‌های بازرگانی انگلیسی و آمریکایی با حضور ترزا می دیدار کرد.


هم‌زمان با این تحولات، ده‌ها هزار نفر از مردم انگلیس و مخالفان ترامپ به دعوت نهادهای حقوق بشری و مخالف جنگ امروز در مرکز لندن دست به تظاهرات زده و شعارهایی را علیه وی سردادند.


در این تظاهرات علاوه بر کوربین، شماری از نمایندگان مجلس و رهبران اتحادیه‌های کارگری انگلیس حضور داشتند.


شبس**اروپام ** ه ن **۱۹۱۷


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha