۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2583
کد خبر: 83341026
T T
۰ نفر
معترضان به سیاست‌های ضدایرانی ترامپ در لندن تجمع کردند

لندن – ایرنا – همزمان با برگزاری ضیافت رسمی شام ملکه انگلیس و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سلطنتی باکینگهام شماری از معترضان تجمع کرده و شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته‌ شده است: به ایران حمله نکنید.

معترضان همچنین شعارهایی را علیه سیاست‌های نژادپرستانه و جنگ‌طلبانه ترامپ سر داده و او را تهدیدی علیه نظم جهانی خواندند.


ترامپ دیشب در پایان اولین روز سفرش به لندن، در ضیافت رسمی شام ملکه انگلیس شرکت کرد. در این مراسم که گفته می‌شود ۱۵۰ تن از مقام‌های عالی‌رتبه انگلیسی و آمریکایی شرکت کردند، دو طرف پس از انجام تشریفات این مراسم طی سخنانی اهمیت رابطه دیرینه دو کشور را موردتوجه قرار دادند.


به‌رغم مخالفت‌های گسترده مردم انگلیس، رئیس‌جمهوری آمریکا به دعوت رسمی ملکه الیزابت دیروز صبح ساعت ۹ به‌وقت محلی وارد فرودگاه استنستد لندن شد. وی دیروز پس از صرف ناهار با ملکه انگلیس، از کلیسای سنتی وست مینستر بازدید کرد و امروز هم قرار است با مدیران شرکت‌های بازرگانی دیدار کند. دیدار با "ترزا می"نخست وزیر  مستعفی انگلیس هم از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در این سفر عنوان‌ شده است.


او پیش‌ از این سفر ابراز علاقه کرده که با "بوریس جانسون" بخت اصلی جانشینی ترزا می و "نایجل فاراژ" رهبر حزب راست‌گرای یوکیپ دیدار کند. احتمال می‌رود این ملاقات امروز در اقامتگاه سفیر آمریکا در لندن انجام شود.


همزمان، مخالفان سفر رئیس‌جمهوری آمریکا که از مدت‌ها قبل برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در لندن برنامه‌ریزی کرده‌اند، از صبح امروز در میدان ترافالگار در نزدیکی دفتر نخست‌وزیری انگلیس تجمع کرده‌اند.


بر اساس برنامه اعلام‌ شده این تظاهرات از ساعت ۱۱ صبح به‌وقت محلی آغاز خواهد شد. جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت انگلیس که در مراسم ضیافت دیشب شرکت نکرده بود، قرار است در تظاهرات امروز سخنرانی کند.


پیش‌بینی می‌شود هزاران نفر از مخالفان ترامپ، ازجمله فعالان محیط‌ زیست که ماه گذشته به مدت دو هفته با برگزاری تجمع اعتراضی پایتخت انگلیس را مختل کردند، شرکت کنند.


اروپام **ه. ن **2040

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha