۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۱۸
کد خبر: 83340598
T T
۰ نفر
ماموریت اورژانس هوایی البرز در ارتفاع ۱۰ هزار پایی

کرج - ایرنا - رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد : پیرمرد 70 ساله که براثر سقوط در ارتفاع دچار مصدومیت شده بود، توسط بالگرد امدادی اورژانس از مرگ نجات یافت.

دکتر مهرداد بابایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پیرمرد در ارتفاعات طالقان دچار مصدومیت شده بود که برای نجات وی بالگرد امدادی به منطقه اعزام شد.


وی گفت: با توجه به اینکه دسترسی زمینی نیروهای اورژانس با آمبولانس به محل مورد نظر نا ممکن ومستلزم پیاده روی چند ساعته بود، طبق هماهنگی لازم صورت گرفته اورژانس هوایی البرز برای انتقال مصدوم فعال شد.


رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز بیان داشت: پیرمرد طالقانی از اهالی روستای سوهان، مشغول دامداری در ارتفاعات منطقه بوده و امروز دوشنبه، ۱۳ خرداد دچار حادثه شد.


بابایی افزود: این فرد در اثر سقوط از از کوه دچار ضربه به سر و کاهش هوشیاری شده بود که در عملیات کم نظیر اورژانس هوایی البرز در ارتفاع ۱۰ هزار پایی، پس از ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی توسط تکنسینهای اورژانس اعزامی، در کمتر از ۲۰ دقیقه به بیمارستان تخصصی کرج منتقل شد.


بالگرد امدادی از اواخر ۹۵ به ناوگان مرکز فوریت های پزشکی استان البرز ملحق شد که از آن زمان تاکنون با انجام عملیات های ویژه نجاتبخش شمار زیادی از مصدومان و بیماران بدحال بوده است.


انتقال به موقع یک کارگر کارخانه توسط بالگرد اورژانس البرز که دچار قطع بازو شده بود موجب شد تا پزشکان بیمارستان فوق تخصصی البرز کرج، سلامتی کامل را به این مصدوم بازگردانند.


۷۴۱۰/‏‬ ۶۱۵۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha