۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۶
کد خبر: 83340319
T T
۰ نفر
جمعی از نمایندگان در نامه ای به هیات رییسه مجلس خواستار جلوگیری از قاچاق گندم شدند

تهران- ایرنا- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیات‌ رییسه مجلس خواستار افزایش قیمت خرید تضمینی گندم برای جلوگیری از قاچاق این محصول شدند.

در نامه نمایندگان مجلس خطاب به هیأت رئیسه مجلس آمده است: همانگونه که مستحضرید به منظور حمایت از تولید کالاهای استراتژیک دولت مکلف است هر سال قیمت محصولات کشاورزی را با توجه به قیمت نهاده‌های کشاورزی و سایر عوامل تولید تعیین و اعلام نماید. بر این اساس قیمت خرید تضمینی گندم در ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال برای سال ۱۳۹۸ تعیین شده که با توجه به شرایط اقتصادی و تورم حاکم بر عوامل و نهاده‌های تولید، این مبلغ مطابق قوانین و مقررات تعیین نشده است و در نتیجه دلالان گندم کشاورزان را در حال حاضر با قیمت ۲۲ هزار ریال پیش‌خرید می‌کنند.


در این نامه تصریح شده است: این‌جانبان به عنوان نمایندگان ملت با توجه به تجربه تلخ قاچاق گوشت، تقاضا داریم جهت کسب اطلاع از کم و کیف تأثیر قیمت تضمینی بر بازار گندم و اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از قاچاق آن به استناد بند ۶ ماده ۴۵ آئین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی کنید.


حسینعلی حاجی‌دلیگانی، اکبر رنجبرزاده، فرهاد تجری، مجید کیان‌پور، ابوالفضل موسوی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، علیرضا رحیمی، محمدعلی وکیلی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی‌فراهانی، علی کاظمی و علی وقفچی این نامه را امضا کرده‌اند.


سیام *۳۰۶۱**۹۱۲۱

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha