۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83338878
T T
۰ نفر
پنج پهنه اکتشافی معدنی استان بوشهر تعیین تکلیف شد

بوشهر-ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پنج پهنه اکتشافی معدنی این استان در شهرستان‌های دشتی، دیر، کنگان و دشتستان تعیین تکلیف شد.

سید حسین حسینی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پهنه بوکسیت در محدوده‌ای ۵۰ کیلومترمربعی و معدن آهک به مساحت ۳.۶۸ کیلومتر در شهرستان دشتی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران واگذار شده است.

وی بیان کرد: همچنین پهنه معدنی فسفات در محدوده‌ای ۶۰۶ کیلومترمربعی واقع در شهرستان‌های دشتی، دیر و کنگان ۲ پهنه بیتومین (قیر طبیعی) نیز در محدوده ۶۳.۵ کیلومترمربعی واقع در دشتستان و دشتی زمینه واگذاری آن به صورت مزایده عمومی فراهم است.

حسینی محمدی ادامه داد: هم اکنون ۱۳۱ واحد معدنی با اشتغال یکهزار و ۱۵۳ نفر و ظرفیت استخراج ۱۴ میلیون تن در سال فعال است که در این واحدها ۶۰۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه سیمان، کلینکر، سنگ گچ و گچ عمده مواد معدنی صادراتی استان بوشهر را تشکیل می‌دهد یادآورشد: در سال گذشته میزان استخراج مواد معدنی استان بوشهر رشد ۵۵ درصدی داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: معادن این استان در سال گذشته از لحاظ ارزش و وزن به ترتیب ۱۶ و ۸.۸ درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: برای سال جاری صدور نخستین پروانه اکتشاف مواد معدنی بوکسیت، اولین گواهی کشف بیتومین و انجام فاز شناسایی عناصر نادر خاکی توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در هشت محدوده از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

حسینی محمدی گفت: پیش بینی می‌شود امسال در زمینه پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری به ترتیب ۷، ۵ و ۶ فقره صادر شود.



۷۲۱۲/‌۶۰۴۳


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha