۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83338309
T T
۱ نفر

پرورش ماهی گرمابی در مزارع خرمشهر آغاز شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83338309
پرورش ماهی گرمابی در مزارع خرمشهر آغاز شد

آبادان – ایرنا – رئیس شیلات خرمشهر گفت: عملیات پرورش ماهی گرمابی در سطح پنج هزار هکتار از مزارع مجتمع پرورشی شهید احمدیان این شهرستان آغاز شد.

احمد علی پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ مزرعه پرورش ماهی گرمابی نسبت به آبگیری و کشت ماهی اقدام کرده‌اند.


وی بیشترین نوع گونه‌های پرورشی در مجتمع شهید احمدیان خرمشهر را آمور، کپور، فیتو فاک، بیگ هد و گونه‌های محلی چون شیربت و بنی بیان کرد و گفت: با توجه به افزایش کیفیت آب رودخانه کارون ناشی از بارندگی‌های سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود تا پایان فصل تولید بیش از ۲۰ هزار تن ماهی از مزارع پرورشی خرمشهر برداشت شود.


علی پناه اشتغال ایجاد شده در مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان را چهار هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد و گفت: یکهزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم در مجتمع پرورشی شهید احمدیان خرمشهر ایجاد شده است.


وی میزان تولید ماهی پرورشی از مزارع پرورشی خرمشهر در سال گذشته را ۱۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: به طور معمول برداشت ماهی از مزارع پرورشی این شهرستان از اواسط فصل پاییز آغاز می‌شود که علاوه بر مصرف داخلی ۷۰ درصد آن به کشور عراق صادر می‌شود.


به گزارش ایرنا مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر شامل ۱۳۷ مزرعه در ۲ فاز است که گام نخست شامل یک هزار هکتار با ۴۹ مزرعه و گام دوم نیز با یک هزار و ۵۰۰ هکتار شامل ۸۸ مزرعه است.
بیش از ۶ هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن ماهی در خرمشهر وجود دارد که از این میزان پنج هزار هکتار مربوط به مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان و یکهزار هکتار شامل ۲۴ مزرعه مجتمع شهید کامروا (ستاد معین) بوده که در حال حاضر غیر فعال و ۱۶ مزرعه انفرادی مجاز و ۷۶ مزرعه غیر مجاز انفرادی فعال است.


۷۱۰۰/۶۰۶۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha