۱۰ میلیارد ریال برای اعزام کمانداران به رقابت های جهانی هلند هزینه شد

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: با توجه به اهمیت مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در هلند و امکان کسب سهمیه بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای اعزام تیم ها هزینه شده است.

«غلامرضا شعبانی بهار» امروز (یکشنبه) در حاشیه برگزاری کنگره جهانی تیراندازی با کمان در شهر «دن بوش» هلند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته ملی المپیک براساس درخواست ما اعتبار تخصیصی ۶ ماه نخست سال را به مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت کرد. با توجه به هزینه بر بودن اعزام کمانداران ملی پوش معلول به مسابقات جهانی هلند، کمیته ملی المپیک علاوه بر این سه میلیارد ریال دیگر نیز پرداخت کرده است.
معاون سابق وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: با توجه به اهمیت مسابقات قهرمانی جهان در هلند و امکان کسب سهمیه بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای اعزام ۲ کاروان از کمانداران معلول و ملی پوشان توانمند کشورمان هزینه شده است و امیدواریم بتوانیم سهمیه خوبی در هر ۲ بخش کسب کنیم.
شعبانی بهار گفت:
با توجه به تعداد شرکت کنندگان، کار سختی را در رقابت های قهرمانی جهان در پیش خواهیم داشت. از سوی دیگر وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تیر و کمان به دلایل عدیده با کم بودن اعتبار مواجه هستند و اگر کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک حمایت نمی کردند کار به شکل خوبی پیش نمی رفت.
این مدیر ورزشی با اشاره به اینکه امروز در کنگره جهانی تیراندازی با کمان انتخابات سه کمیته فنی، قوانین و مقررات و استیناف فدراسیون جهانی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: «امید نجاری» مدیر تیم های ملی فدراسیون تیراندازی با کمان و «محمدرضا حاجی انزوایی» مدیر امور بین الملل نامزد حضور در این کمیته ها هستند که امیدواریم بتوانند در انتخابات کرسی کسب کنند.
به گفته شعبانی بهار، کنگره جهانی تیراندازی با کمان از روز گذشته با حضور نمایندگان ۸۵ کشور از مجموع ۱۵۱ کشور عضو در شهر دن شن هلند آغاز شده است. در این کنگره پیشنهادهای زیادی برای اصلاح و تغییر بسیاری از قوانین و مقررات رقابت های تیراندازی با کمان مطرح و برخی از آنها تایید شد.
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان کشورمان همچنین گفت: در روز نخست این کنگره جهانی زهرا نعمتی به عنوان محبوب ترین کماندار جهان معرفی شد.
براساس این گزارش، شعبانی بهار شب گذشته نیز در نشست صمیمانه با کمانداران معلول اعزامی به رقابت های قهرمانی جهان در هلند حاضر شد و از آنان خواست تا تمام تلاش خود را برای کسب مدال و سهمیه پارالمپیک به کار گیرند.


وی در این نشست اظهار داشت: در شرایطی که جامعه از جهات متعدد با مشکلات زیادی از جمله انواع تحریم ها مواجه است پیروزی در عرصه های مختلف ورزشی می تواند انگیزه و شور و نشاط کافی به جامعه و خانواده ها تزریق کند.
«مجید کهتری» سرمربی تیم کمانداران معلول اعزامی به هلند نیز در این نشست که در هتل «ان اچ» هلند برگزار شد، گزارشی از اعزام این تیم و مشکلات ورزشکاران در برنامه های پروازی و شکسته شدن ویلچر برخی از آنان در سفر به هلند ارائه کرد؛ ویلچر معلولان بخشی از تجهیزات آنان برای شرکت در مسابقات محسوب می شود.
راضیه شیر محمدی، زهرا نعمتی، هادی نوری، علی سینا منشا زاده، رمضان بیابانی، غلامرضا رحیمی، پوریا جلالی پور و اصغر زارعی، محمد رضا زندی و مجید کاکوش کمانداران معلول ایران در مسابقات پارا تیروکمان هلند هستند.

مسابقات پاراتیروکمان قهرمانی جهان و انتخابی پارالمپیک با حضور ۶۰۰ کماندار معلول از ۹۲ کشور جهان از امروز (یکشنبه) به میزبانی کشور هلند آغاز و تا ۱۹ خرداد ادامه خواهد داشت.


کنگره جهانی فدراسیون تیراندازی با کمان نیز روز گذشته (۱۱ خردادماه) در شهر دن بوش هلند آغاز شده و امروز پس از برگزاری انتخابات ۳ کمیته، به کار خود پایان می دهد.


ورزشی **۱۸۲۸**۳۹۹۱**۱۰۶۷**

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha