۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83337506
T T
۰ نفر

انتخاب سرمربی تیم ملی، دغدغه فوتبال ساحلی ایران

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83337506
انتخاب سرمربی تیم ملی، دغدغه فوتبال ساحلی ایران

تهران - ایرنا - پس از جدایی «مارکو اوکتاویو» سرمربی تیم ملی ساحلی ایران از جمع پابرهنه های فوتبال، انتخاب جانشین او مهمترین دغدغه مسئولان کمیته فنی و توسعه در این رشته است.

اکتاویو نزدیک به سال ۸ سال سکان هدایت تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را برعهده داشت و افتخارات متعددی برای پابرهنه های فوتبال ایران به ارمغان آورد که مهمترین آنها دو عنوان قهرمانی آسیا و مقام های اول، دوم و سوم در رقابت های بین قاره ای جهان است.


اما تیم ایران در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ از گردونه مسابقات حذف شد تا سهیمه حضور در رقابت های جهانی نیز برای تیم ملی از دست برود. همین موضوع در کنار دلایل خانوادگی سرمربی برزیلی سبب شد تا اکتاویو ۲۹ اردیبهشت ماه از تیم ملی فوتبال ساحلی ایران جدا شود و به طور موقت «عباس هاشم پور» که خود مدت های زیادی است به عنوان مربی در کنار تیم فوتبال ساحلی ایران فعالیت می کند، هدایت پابرهنه ها را برعهده بگیرد.


البته با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال ساحلی ایران فعلاً برنامه بین المللی خاصی پیش رو ندارد و در جام جهانی نیز حضور نخواهد داشت، فدراسیون فوتبال عجله ای برای جایگزینی مرد برزیلی ندارد تا فعلاً اداره اردوها را به مربی وطنی بسپارد.


«پریا شهریاری» رئیس کمیته فوتبال ساحلی ایران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: انتخاب سرمربی جدید تیم ملی برعهده کمیته فنی و توسعه است که ازبین گزینه های خارجی یا داخلی انجام می شود.


وی گفت: فعلاً هدایت تیم ملی برعهده «عباس هاشم پور» است که پیش از این به عنوان دستیار در کنار اکتاویو همراه تیم ملی بوده و برنامه تمرینی را زیر نظر دارد. البته این رویه تا زمان انتخاب سرمربی جدید تیم ملی توسط کمیته فنی ادامه دارد ولی کمیته فنی و توسعه است که از بین گزینه های خارجی یا داخلی تصمیم نهایی را برای انتخاب سرمربی می گیرد.


رئیس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: اکتاویو در سال هایی که هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، موفق شد تیم ایران را از جایگاه شانزدهم به دوم و سوم رنکینگ جهان برساند که تا نشان دهد رسیدن به موفقیت نیازمند زمان است.


شهریاری افزود: نسل دومی و جوانی که اکتاویو معرفی کرد با آموزش های لازم می توانند در آینده برای ایران افتخار آفرین شوند. زیرا بازیکنانی مانند پیمان حسینی، مسلم مسیگر و دیگر ملی پوشان نزدیک به ۱۳ سال در تیم ملی فعالیت کردند تا صاحب عنوان شوند.


رئیس کمیته فوتبال ساحلی در خصوص برنامه های این رشته در سال ۹۸ اظهار داشت: رقابت های فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا و در ادامه کسب سهیمه جهان در قاره آسیا و در سال آینده برگزار می شود. همچنین برای رقابت های بین قاره ای که یک جام جهانی کوچک است باید منتظر دعوت فدراسیون جهانی باشیم.


وی با تاکید بر اینکه فوتبال ساحلی در کشور روند توسعه ای دارد، افزود: رقابت های لیگ برتر، لیگ یک، جوانان، امید در بیشتر شهرهای کشور برگزار می شود که نشان از استقبال جوان ها و نوجوانان به فوتبال ساحلی است. این در حالی است که فدراسیون اجرای کلاس های داوری و آموزشی را پیگیر است. هرچند که نبایدبه این سطح هم بسنده کرد.


شهریاری به فوتبال ساحلی زنان اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه علاقه مند بودیم دربخش زنان نیز این رشته توسعه یابد ولی هنوز از طرف فدراسیون جهانی و کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه ای ارائه نشده و کارگاه های آموزشی نیز برگزار نمی شود. البته لیگ فوتبال ساحلی زنان به مدت ۱۰ سال برگزار شد. ولی در سال ۹۸ به دلیل عدم انگیزه تیم ها که بیشتربه نبود رقابت های بین المللی مربوط است، این لیگ برگزار نشد.


رئیس کمیته فنی فوتبال ساحلی ادامه داد: فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به موضوع پیشرفت ایران اشاره کردند و گفتند که ایران تنها کشوری است که لیگ فوتبال ساحلی را به صورت رفت و برگشت برگزار می کند. ولی باید قبول کرد که توجه هر دو این نهاد به فوتبال است تا فوتبال ساحلی و فوتسال در اولویت های بعدی قرار بگیرند.


ورزشی **۹۰۲۹**۹۱۲۹

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha