۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۴۸
کد خبر: 83337243
T T
۰ نفر
درگیری‌های پایتخت لیبی بیش از ۹۰ هزار آواره برجای گذاشت

تهران - ایرنا - سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار آوارگانی که به خاطر درگیری میان نیروهای وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش و حامی دولت موازی در شرق و دولت وفاق ملی لیبی به بیش از ۹۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش روز شنبه تارنمای «خلیج آنلاین»، «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: از مجموع این ۹۰ هزار نفر، ۸ هزار نفر  را کودکانی تشکیل می‌دهند که این درگیری آواره شدند.


وی تاکید کرد: فعالان بخش امداد و نجات به آوارگان و تمامی آسیب دیدگان این درگیری‌ها امداد رسانی می‌کنند، بطوری که حدود ۴۷ هزار تن در طرابلس و مناطق اطراف تاکنون این کمک‌های بشردوستانه را دریافت کرده اند.



پیش از این «غسان سلامه» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی، شمار آوارگان این درگیری‌ها را ۷۰ هزار نفر اعلام کرده بود.


در روزهای اخیر درگیری میان نیروهای تحت امر حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر طرابلس به اوج خود رسیده است.


اوضاع در لیبی از ۱۵ فروردین و همزمان با دستور حفتر فرمانده ارتش لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس متشنج شد.


بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در این درگیری‌ها بیش از ۲۲۰ غیر نظامی کشته و یکهزار و ۶۶ نفر دیگر زخمی شدند و بسیاری از لیبیایی ها بناچار تن به آوارگی داده اند.


لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.


دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس غرب کشور تشکیل شد و مورد حمایت جامعه جهانی است.


همزمان یک دولت موازی دیگر در شهر طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان اعلام موجودیت کرد که ژنرال حفتر مورد حمایت آنان است.


شبس **۹۳۶۳**۱۹۱۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha