۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1302
کد خبر: 83334611
T T
۰ نفر
روز قدس، بیدارباش مسلمانان جهان به سردمداران مدعی حقوق بشر است

تهران - ایرنا - کارگردان پیشکسوت تئاتر و دبیر پیشین جشنواره تئاتر مقاومت، حضور هنرمندان همسو با آحاد مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را افزودن یک صدا به صدای تمامی مدافعان از حقِ آزادی و آزادگی ملت مظلوم فلسطین دانست و تصریح کرد: روز قدس بیدارباش مسلمانان جهان به سردمداران مدعی حقوق بشر است.

«حسین مسافر آستانه» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس و قتل عام مسلمانان بی دفاع فلسطین تنها به سبب حق طلبی آنها در اعتراض به اشغال زمین هایی که به نیاکان و پیشینیان آنها تعلق داشته است گفت: سکوت کردن در برابر این جنایات از انسانیت و عاطفه انسانی به دور است و نمی توان در برابر تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه کودکان و زنان لب به سکوت بست.


وی ادامه داد: حضور پرشور مردم مسلمان در راهپیمایی روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان، کمترین کنشی نسبت به جنایت های غاصبان صهیونیسم است. جامعه هنرمندان ایران نیز دوشادوش آحاد مردم برای بازتاب انزجار و اعتراض شان نسبت به سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس در خط مقدم راهپیمایی روز جهانی قدس حضور خواهند داشت.


به گفته مسافرآستانه، شکوه همراهی تمامی قشرها در راهپیمایی روز قدس بازتاب دهنده حضور پرقدرت ایرانیان مسلمان و روزه دار به عنوان نخستین منادیان دفاع از ملت مظلوم فلسطین در جهان به شمار می رود.


دبیر پیشین جشنواره تئاتر مقاومت با طرح این پرسش که چگونه می توان در برابر کشتار بی رحمانه زنان و کودکان فلسطینی در مسیر حرکت حق‌طلبانه شان ساکت بود یادآور شد: مساله حق طلبی و دفاع از سرزمین مقوله‌ای نیست که در شعار و حرف بگنجد؛ بلکه برای تحقق همه جنبه مفهوم دادخواهی حق طلبان نیازمند کنش و رفتار عملگرایانه انسانی هستیم.


وی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس درست مانند آینه ای، بازتاب دهنده حرمت و شأن انسان هایی است که در برابر متجاوزان به خاک و کاشانه خود مقاومتی سرفرازانه و بااقتدار را به جهانیان نشان می دهند و با این فعلیت و جنبش همگانی نسبت به شعارهای مدعیان غربی در حفظ شان انسانی و حقوق بشر واکنش نشان می دهند.


بازیگر نمایش «در قاب ماه» یادآور شد: جامعه مسلمان و حتی غیر مسلمان در سراسر جهان که به مفهوم انسانیت ارج می گذارند هر ساله در روز جهانی قدس با صرف فعل اتحاد و همبستگی خود در قامت راهپیمای سراسری، پیام همراهی با مفهوم انسانیت و دفاع از مظلومان در برابر ظلم غاصبان و جابران را به جهان صادر می کنند.


وی روز جهانی قدس را از مهم‌ترین بزنگاه‌ها و تلنگرها برای یادآوری شکوه اتحاد جامعه مسلمانان جهان در برابر جنایتکاران مدعی آزادی و آزادگی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان در طول تاریخ همواره نشان داده اند که هیچ زمانی در برابر دشمنانی که به خاک، خانه، دین و اعتبارشان چنگ می اندازند ساکت نمی نشینند.


مسافرآستانه در پایان گفت: بدون هیچ شکی تا آزادسازی قدس شریف و بازگشت شکوه و عظمت قبله اول مسلمانان به آنچه که شایسته آن است این دست از حرکت‌های حق‌طلبانه هیچگاه میان جامعه مسلمان به ویژه مسلمانان ایران زمین که در مسیر لبیک به فرمان معمار کبیر انقلاب بنیان گذار «روز جهانی قدس» بودند متوقف نخواهد شد.


فراهنگ **۹۲۶۶**9189

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha