۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲
کد خبر: 83334313
T T
۰ نفر
 قصد دارند رژیم غاصب اسراییل را در منطقه تثبیت کنند

تهران- ایرنا- فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: کشورهایی که دور میز طرح معامله قرن جمع می شوند، قصد دارند رژیم غاصب اسراییل را در منطقه تثبیت کنند؛ حالت کنونی اسراییل از نظر مسلمین عالم «بی وطنی و زور وطنی» است بنابراین می خواهند با استفاده از چند کشور بی هویت به این حالت معلق اسراییل مشروعیت ظاهری و ساختگی ببخشند.

«حجت الاسلام والمسلمین هادی غفاری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در پاسخ به این پرسش که برگزاری روز جهانی قدس چه تاثیری بر شرایط فلسطین دارد؟ اظهار کرد: بدون شک گروه های مبارز فلسطینی با یک پشتوانه مردمی جهانی موفق تر خواهند بود. اگر دشمنان فلسطین متوجه شوند در جای جای این کره خاکی عدالت طلبان همه اقوام و ادیان اعم از مسلمان، مسیحی، زرتشتی، سیاه و سفید از جنبش مردم فلسطین حمایت می کنند و پشتیبانان مردم فلسطین زنده هستند و برای آرمان مردم فلسطین از پای نمی نشینند، از نیات و اهدافی که دارند عقب خواهند نشست.


این فعال سیاسی یادآور شد: استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی وقتی در روزی همچون روز جهانی قدس با خیل عظیم مردم آزاده از سراسر جهان مواجه شوند در پرخاش ها، زیاده روی ها و ظلم خود تجدید نظر کرده و مواضع ظالمانه خود را تقلیل خواهند داد.


غفاری خاطرنشان کرد: بدون تمایل و رضایت مردم جهان آنها نمی توانند به استکبار و استثمار خود ادامه دهند. وقتی سنبه اعتراض پر زور باشد از اعمال گذشته و نیات و اهداف آینده خود کوتاه خواهند آمد.


وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به همکاری تنگاتنگ چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا با رژیم اسرلاییل و ایالات متحده آمریکا، آیا هنوز هم سنبه حامیان فلسطین پر زور است؟ گفت: دولت ها تاثیر زیادی ندارند، روحیه آزادی خواهانه و عدالت خواهانه مردم جهان است که اثر خود را می گذارد.


**معامله قرن با هدف تثبیت اسراییل است


این فعال سیاسی ادامه داد: حضرت امام (ره) تنها رهبر مردم ایران نبود بلکه رهبر همه مردم آزاده و عدالت خواه عالم بود به همین دلیل در روز جهانی قدس در بیشتر کشورها مردم بر علیه ظالمین و در حمایت از مظلومین فلسطینی یک صدا و همگرا می شوند. امام (ره) این روز را برای حمایت دولت ها از مردم فلسطین بنا ننهاد بلکه هدف ایشان استفاده از ظرفیت های مردم سراسر جهان بود.


غفار با بیان این که در عربستان سعودی، اردن، مصر، ایران، لبنان، امارات، عمان، سوریه و عراق همه مردم حامی مردم و آرمان مردم فلسطین هستند، یادآورشد: در همه کشورهای مسلمان و غیر مسلمان، حتی در آمریکا و اسراییل بخشی از مردم در روز قدس اعتراض خود را به این ظلم تاریخی بیان می کنند.


وی در خصوص طرح معامله قرن که توسط دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، اسراییل و با همراهی چند کشور مسلمان در حال بررسی است، تاکید کرد: کشورهایی که دور میز طرح معامله قرن جمع می شوند، قصد دارند رژیم غاصب اسراییل را در منطقه تثبیت کنند؛ حالت کنونی اسراییل از نظر مسلمین عالم «بی وطنی و زور وطنی» است، بنابراین می خواهند با استفاده از چند کشور بی هویت این حالت معلق اسراییل را مشروعیت ظاهری و ساختگی ببخشند


سیام**۱۷۴۴**۲۰۲۱**

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی