۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2285
کد خبر: 83333830
T T
۴ نفر

همایش امام (ره) و روز قدس در کابل برگزار شد

۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83333830
همایش امام (ره) و روز قدس در کابل برگزار شد

کابل – ایرنا- جوانان برومند کابل، عاشقان حضرت روح الله (ره) در آستانه روز جهانی قدس، در مرکز فرهنگی تبیان گردهم آمدند تا آموزه های بنیانگذار جمهوری اسلامی پیرامون مسایل جهان اسلام با محوریت قدس شریف را در همایش «امام خمینی (ره) و روز قدس، اهداف و دستاوردها» مرور کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، استقبال جمعیت از این مراسم به حدی بود که بسیاری از حاضران در سالن روی پله و زمین نشسته بودند تا به سهم خود از مقاومت ملت فلسطین حمایت کرده باشند.


طی هفته جاری، همایش ها و آیین های مردمی مختلفی در نقاط مختلف پایتخت افغانستان با محوریت بازخوانی رهنمودهای امام خمینی (ره) در باره قدس شریف برگزار شد.


از ویژگی های این آیین ها حضور و محوریت جوانان مومن به انقلاب امام خمینی و جبهه مقاومت بود. تاکید بر مقاومت اسلامی در سرزمینی که آمریکای اشغالگر تمام توان خود را برای زمینگیر کردن نیروهای جهادی بکار برده است، امری مهم و قابل تحسین است.


سخنرانان این آیین ها، از اهمیت وحدت مسلمین به عنوان یگانه راهکار برون رفت از رخوت حاکم بر جوامع اسلامی یاد کردند.


بکارگیری استانداردهای دوگانه توسط ایالات متحده آمریکا در موضوعاتی چون حقوق بشر در سرزمین های اشغالی از دیگر محورهایی بود که سخنرانان پیرامون آن سخن گفتند.


یکی دیگر از ویژگی های مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در افغانستان، حضور پررنگ بانوان و دختران دانشجو و دانش آموز، همراه با نمادهایی از فلسطین مظلوم بود. آنان بر این نکته تاکید داشتند که در غم مادران و دختران فلسطینی شریک هستند.


به گزارش ایرنا، امروز عصر نیز یادواره بزرگ مردمی قدس شریف، در هتل کنتینانتال کابل برگزار می‌شود.


این آیین ها فردا جمعه نیز همراه با نماز جمعه در مساجد شهر کابل برقرار است.


**آساق **۱۵۱۸

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha