۷ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 83329985
T T
۰ نفر
توزیع کمک غذایی بین سیلزدگان گلستان ادامه دارد

گرگان - ایرنا - توزیع کمک های اولیه و بسته های حمایتی و غذایی میان سیلزدگان شهرهای گمیشان، کردکوی و بندرترکمن در غرب استان گلستان در ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد.

رییس هلال احمر بندرترکمن روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یک هزار و ۲۰۰ بسته غذایی میان اهالی ۱۲ روستای سیل زده این شهرستان توزیع شد.
مهدی جعفری اظهار داشت: از این پس و برای توزیع عادلانه تر این بسته ها بین نیازمندان، از توان دهیاران روستاهای منطقه استفاده خواهد شد.
معاون فرماندار گمیشان نیز گفت: با شروع ماه مبارک رمضان و ضرورت کمک رسانی بهتر به مردم روزه دار این شهرستان، کمک های مردمی به ۲۸ روستا ارسال شده و تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی در اختیار روستاییان قرار گرفت.
سید علیرضا حسینی اظهار داشت: توجه و کمک رسانی به مردم سیل زده شهر گمیشان نیز فراموش نشده و در این مدت ۲ هزار و ۳۰۰ بسته غذایی میان آنان توزیع گردید.
ابراهیم قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی نیز از توزیع تعداد ۳۵ بسته حمایتی شامل یک تخته فرش، ۲ پتو، اقلام بهداشتی وغذایی اداره اوقاف به مردم روستای سیل زده حاجی آّباد در ماه مبارک رمضان خبر داد.
سیل گلستان که از آخرین روزهای سال گذشته در مناطق گسترده ای از این استان به راه افتاد، به حدود ۱۷ هزار خانه در مناطق شهری و روستایی گلستان خسارت زد.
از اواخر سال ۹۷ و در پی بارندگی های رگباری بخش وسیعی از گلستان به زیر آب رفت و بر اساس برخی آمار و بدون احتساب بارش اخیر و آب ناشی از ذوب برف در ارتفاعات استان دستکم ۲.۲ میلیارد مترمکعب روان آب در سطح منطقه جاری شده است. 
بر اثر این سیل شهرستان های شرقی گلستان اگر چه مدت زمان کمتری درگیر سیل بودند اما تخریب خانه های مسکونی، واحدهای تولیدی و صنفی، زیرساخت های شهری و روستایی، مزارع و باغات در آنها زیاد بود و مناطق غربی و شمالی استان همچون آق قلا و گمیشان هم در کنار تخریب و آسیب ها همچنان با آبگرفتگی، رطوبت شدید، کاهش بهداشت عمومی و مشکلاتی از این دست مواجه هستند. 
سیل استان گلستان در مجموع جان ۱۱ نفر را گرفت.
۷۳۳۳/۳۰۹۱

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha