۵ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۱
کد خبر: 83329116
T T
۰ نفر
500 بیمار در بخش ترانوستیک مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای بوشهر پذیرش شدند

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌ فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با افزایش پذیرش و درمان بیماران سرطانی غیربومی استان در سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ بیمار سرطانی به وسیله متخصصان بخش ترانوستیک مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درمان شدند. 


پروفسور مجید اسدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۶۴ درصد از بیماران پذیرش‌ شده در بخش ترانوستیک غیربومی هستند که از 20 استان کشور از جمله  تهران، فارس، اصفهان، خوزستان، آذربایجان، یزد، لرستان و ایلام به این مرکز مراجعه کردند.
وی بیان کرد: در سال ۹۷ علاوه بر افزایش پذیرش بیماران غیربومی استان، پذیرش بیماران خارجی نیز افزایش یافت.
اسدی اضافه کرد: از ابتدای راه‌اندازی مرکز درمانی بیماران سرطانی با مواد رادیو نوکلوئید، خدمات فوق تخصصی با همت متخصصان رشته‌های مختلف و در قالب کار گروهی به بیماران و مراجعه‌کنندگان این مرکز ارائه می‌ شود.
عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیشتر درمان‌های رایج دنیا در مرکز جامع درمانی پزشکی هسته‌ای استان بوشهر با حضور متخصصان سرطان‌شناسی اطفال و بزرگسالان، مغز و اعصاب، قلب، کلیه و مجاری ادراری، غدد، پاتولوژی و پزشکی هسته‌ای صورت می‌پذیرد.
اسدی اضافه کرد: بخش ترانوستیک مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در درمان برخی از سرطان‌ها پیشگام شده است.


وی گفت: هزینه درمان بیماران با این روش در خارج از کشور 50 هزار یورو است که با انجام این درمان‌ها در کشور از خروج قابل‌توجه ارز جلوگیری می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: پذیرش و بستری بیماران برای گذراندن دوره درمانی، گسترش توریسم سلامت را در پی دارد و درنتیجه استان بوشهر نیز از رونق توریسم درمانی بهره مند می شود.
اسدی گفت: بیماران با تومورهای غدد عصبی، پیشرفته پروستات، تیروئید، برخی تومورهای مغزی در بزرگسالان، تومورهای سیستم عصبی و فوق کلیوی در اطفال، متاستازهای استخوانی و برخی تومورهای خوش‌خیم نظیر رماتیسم پیشرفته تحت درمان قرارگرفته‌اند.
رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در آینده نزدیک درمان سرطان‌های لنفوم مقاوم به درمان در مرکز ترانوستیک آغازمی شود.
امروز یکی از مباحث به‌ روز پزشکی نوین استفاده از روشی است که مرحله تشخیص و درمان در یک فرآیند و همزمان صورت می‌گیرد که این روش ترانوستیک نامیده می‌شود.
هم‌اکنون تارنمای بخش ترانوستیک مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر به‌عنوان مرکز پیشرو کشور در این زمینه با آدرسHttp://Theranosticsiran.Com/  در دسترس قرار دارد. 

6047/6045

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha