۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۷
کد خبر: 83328844
T T
۰ نفر
۲۸۵۰ مکان مذهبی فارس آماده برگزاری آیین احیای شب قدر است

شیراز-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه و ۳۵۰ بقعه متبرکه در این استان آماده میزبانی از شب زنده داران این استان در شب های قدر است.

حجت الاسلام رحیم صفری گرایی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اماکن فرهنگی و مذهبی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان امسال میزبان خیل عظیم اهالی فارس بود و این روال در شب های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان ادامه دارد.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان داشت:  آیین احیای شب های قدر در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه استان فارس از حدود ساعت ۲۲ آغاز می شود و تا حوالی ساعت سه بامداد با  قرائت دعا، مناجات، سخنرانی علما و مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) ادامه دارد.


وی اظهار داشت: حرمین مطهر شاهچراغ، سید علاء الدین حسین و علی بن حمزه (ع) در شیراز، شاهزاده ابوالقاسم (ع) فسا و میر علی ابن حسین (ع) لار از جمله مراکز مذهبی است که در شب های قدر میزبان شب زنده داران هستند.


صفری گرایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون بیش از ۱۹ هزار افطاری ساده در حرم مطهر علی ابن حمزه (ع) در شیراز توزیع شده است.


وی اظهار داشت: همچنین امسال از ابتدای شروع ماه نزول قرآن از محل نذورات آستان مقدس سید علاء الدین حسین (ع) روزانه بین یک هزار و ۶۰۰ نفر نیازمند که در اطراف این امامزاده جلیل القدر ساکن هستند، غذای گرم توزیع شده است.


۹۸۷۳ / ۶۱۱۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha