۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83327458
T T
۰ نفر

طرح های زیرساختی بافت قدیم بوشهرعملیاتی شد

۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۲
کد خبر: 83327458
طرح های زیرساختی بافت قدیم بوشهرعملیاتی شد

بوشهر-ایرنا- شهردار بندر بوشهر گفت: طرح های مهم و زیرساختی بافت قدیم این شهر تدوین و عملیاتی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری بوشهر سید نور الدین امیری  در بازدید استاندار بوشهر از بافت قدیم شهر بوشهر افزود: بافت تاریخی شهر بوشهر یکی از ظرفیت های مهم در حوزه گردشگری و تاریخی است.


وی بیان کرد: بافت تاریخی بوشهر که نماد هویت فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و بازرگانی است از قابلیت و ظرفیت بالایی برخوردار است که اجرا طرح های زیرساختی کمک شایانی به احیا آن می کند.


امیری ادامه داد: رویکرد مدیریت شهری به این بافت تاریخی ارزشمند با توجه به اهمیت و جایگاه آن، بهسازی بافت قدیم و تلاش در راستای بهبود و توسعه زیر ساختهای اساسی است.


وی یادآور شد: در این راستا توسعه شبکه دفع فاضلاب و روشنایی، ایجاد شبکه دفع آبهای سطحی و بهبود معابر آن در دستور کار قرار گرفته است.


امیری افزود: برای تحقق این مهم با تعاملی که با سایر دستگاه های اجرایی شده پروژه های عمرانی شهرداری در سال جاری در این حوزه همچنان ادامه می یابد.


 وی گفت: برخی از پروژه های در حال اجرا توسط شهرداری بندر بوشهر اصلاح و بهسازی میدان کوتی، سنگفرش و ایجاد کانال تاسیسات مشترک شهری در گذر کوتی، موزائیک فرش کوچه های محلات بهبهانی، شنبدی و دهدشتی، احداث پارک محله ای شنبدی، مرمت عمارت های بیلیارد ، مشروطه و امیریه، احداث فرهنگسرای محله در بافت تاریخی و نورپردازی جداره بافت تاریخی است.


عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر نیز گفت: برای احیای این بافت طرح های مهم زیر ساختی تدوین شده که به فراخور اهمیت این طرح ها باید روند آن سرعت بخشی  شود.


وی در این بازدید ابتدا به وضعیت عمارت کنسولگری انگلیس و کلیسای نوظهور پرداخت و در ادامه از بازار قدیم بوشهر بازدید و بر استفاده از ظرفیت این بازار تاریخی در جهت اشتغالزایی و رونق اقتصادی شهر بوشهر به عنوان یک جاذبه گردشگری تاکید کرد.


7212/6045

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha