۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۰
کد خبر: 83327309
T T
۴ نفر
دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده اجرا می‌شود

تهران- ایرنا- معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده برای پزشکان عمومی با همکاری معاونت‌های آموزشی و بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر منطقه‌ای کشورهای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت اجرا می‌شود.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باقر لاریجانی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: اولین فراخوان این دوره به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و افراد واجد شرایط با هماهنگی دانشگاه محل خدمت خود می‌توانند در این دوره شرکت کنند.


دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به اهمیت نقش پزشکان خانواده به عنوان ارائه کنندگان خدمت در سطح اول ارائه خدمات سلامت بیان کرد: این گروه از همکاران، مراقبت‌های سلامت را به صورت جامع و ممتد به افراد، خانواده و جامعه تحت پوشش ارائه می‌کنند و تأثیر زیادی در ارتقای سلامت جامعه محور دارند.


لاریجانی به برنامه وزارت بهداشت برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد و افزود: پیاده سازی نظام پزشکی خانواده از جمله تکالیف قانونی در اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه است.


وی ادامه داد: لازم است از ظرفیت پزشکان عمومی در توسعه برنامه پزشکی خانواده استفاده شود.


معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: این دوره به عنوان یک برنامه میانبر آموزشی به منظور توانمندسازی پزشکان در حوزه پزشکی خانواده طراحی شده و هدف اصلی آن آموزش پزشکان عمومی است. این دوره آموزشی به صورت ترکیبی از دوره‌های آموزش مجازی و یادگیری حاصل از ارائه خدمات مراقبت سرپایی در عرصه‌های آموزشی مراکز جامع خدمات سلامت اجرا خواهد شد. بخش نظری این آموزش‌ها از طریق دانشگاه علوم پزشکی مجازی ارائه می‌شود و آموزش‌های در عرصه نیز در مراکز خدمات جامع سلامت با هماهنگی حوزه معاونت بهداشت اجرا خواهد شد.


اجتمام *۹۴۸۲*۱۱۹۳

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha