۱ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۵۲
کد خبر: 83323250
T T
۰ نفر
قطع برق در بخش های قم مشكل ساز است

قم - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: قطع برق در بخش های مختلف قم در حال تبدیل شدن به یك موضوع مشكل ساز برای مردم است.

جواد ایل سعادتمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، افزود: قطع مكرر برق در بخش ها و مناطق روستایی استان، موجب وارد شدن خسارت به لوازم و تجهیزات صنعتی و خانگی مردم می شود كه باید از آن در این شرایط سخت اقتصادی، جلوگیری كرد.
وی گفت: قدیمی بودن خطوط انتقال برق با وجود رشد جمعیت در بخش های مختلف قم یكی از عوامل به وجود آمدن مشكل قطعی برق است كه برای رفع آن باید شبكه توزیع برق در مناطق شهری و روستایی هرچه سریعتر بهینه سازی و اصلاح شود.
وی ادامه داد: دسترسی همه ساكنان مناطق روستایی قم به آب سالم و بهداشتی یكی دیگر از مسائل مورد توجه شورای شهرستان است كه تاكنون اقدامات موثری در این رابطه صورت گرفته اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله است.
سعادتمند گفت: با وجود گران شدن بهای واگذاری انشعابات و قیمت آب در مناطق روستایی همچنان برخی از ساكنان این مناطق در دسترسی به آب سالم و بهداشتی با مشكل مواجه می شوند كه حل آن نیازمند همكاری بیشتر مسئولان شركت آب و فاضلاب روستایی و سایر دستگاه های اجرایی قم است.
وی بیان كرد: افزایش كمی و كیفی راه های دسترسی به شهرها و روستاهای قم نیز از دیگر موضوعات دارای اولویت برای اعضای شورای شهرستان است، چرا كه راه دسترسی مناسب، مهمترین پیش نیاز برای توسعه پایدار این مناطق به شمار می آید.
وی با اشاره به مشكل كمبود اعتبارات در بخش های قم، افزود: دسترسی نداشتن به اعتبارت مورد نظر در شهرهای قم، باعث ایجاد مشكل برای ارائه خدمت در شهرداری ها شده است و برخی از شهرها هم اكنون توسط سرپرست اداره می شود كه برای رفع این مشكل اعضای شوراهای اسلامی به دنبال استفاده از ظرفیت های قانونی افزایش اعتبارات و همچنین بهره گیری از افراد توانمند برای مدیریت شهری مناطق مورد نظر هستند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم در ادامه به لزوم تاسیس شهرك گلخانه ای برای ایجاد اشتغال پایدار برای ساكنان شهر قنوات قم اشاره كرد و گفت: اگر این شهرك با حركت جهادی مسئولان در نزدیكی قنوت دایر شود بیش از 70 درصد مشكل اشتغال جوانان بومی این شهر حل خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین این شهر دارای قابلیت های گردشگری ویژه ای در حوزه كویر نوردی است كه در صورت جذب سرمایه گذار و حمایت مسئولان می تواند سهم مهمی در توسعه گردشگری طبیعی قم و ایجاد درآمد پایدار برای مردم منطقه داشته باشد.
شهر قنوات با 15 هزار تَن جمعیت و 287 هكتار مساحت در بخش مركزی و در 10 كیلومتری شهر قم واقع شده و كار اصلی مردم این شهر كشاورزی و دامپروری است.
استان قم دارای یك شهرستان به همین نام و پنج بخش جعفریه، كهك، مركزی، خلجستان و سلفچگان است؛ همچنین قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساكن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تن است كه در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می كنند.
7405/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها