۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۰
کد خبر: 83322827
T T
۰ نفر
وزیردارایی فرانسه:یورو هیچوقت تا این اندازه در معرض تهدید نبوده است

تهران - ایرنا - وزیراقتصاد و دارایی فرانسه كه همواره خواستار اتحاد اروپا در مقابل یكه تازی های سیاسی و اقتصادی آمریكا بوده،روزسه شنبه درباره آینده یورو و وضعیت كنونی آن هشدار دادوگفت: واحد پول اروپایی هیچوقت تا این اندازه در معرض تهدید نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازپاریس، 'برونو لومر' وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در گفت وگو با خبرنگاران گفت:یورو هیچگاه تا به این اندازه در معرض تهدید قرار نداشته است.
وی ادامه داد: این تهدیدها شامل نخست جنگ اقتصادی به راه افتاده در جهان و دوم رهبران اروپایی است كه خواستار پایان عمر پول واحد اروپایی هستند. افراد زیادی در اروپا مانند من فكر می كنند و معتقدند كه یورو هیچگاه تا به این اندازه در معرض تهدید نبوده است.
لومر روز گذشته نیز در گفت وگو با شبكه تلویزیونی 'بی. اف. ام. تی. وی' فرانسه نیز تاكید كرد كه آمریكا به رهبری دونالد ترامپ، همواره خواستار این بوده است كه اتحادیه اروپا از هم بپاشد و دچار ضعف و دو دستگی شود.
لومر این سخنان را به دنبال تمجید 'استیو بنن' مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ از مارین لوپن نامزد انتخابات فرانسه بیان كرد كه مخالف اتحادیه اروپاست.
بنن در سخنانی لوپن را قهرمان فرانسه توصیف كرده بود.
وزیر دارایی فرانسه چندی پیش نیز ضمن انتقاد از یكه تازی آمریكا در عرصه بین المللی و تهدیدهای واشنگتن علیه كشورهای اروپایی، هشدار داده بود چنانچه كشورهای اروپایی در زمینه اصلاحاتی برای افزایش همگرایی اقتصادی كشورهای خود به توافق دست نیابند، منطقه یورو با خطر جدی روبرو خواهد شد.
وی از بابت كاهش رشد اقتصادی در آلمان و ركود در ایتالیا ابراز نگرانی كرد و خواستار تصمیم گیری فوری در مورد بودجه منطقه یورو حداكثر تا ماه ژوئن (خرداد ماه) شد تا در جهت همسان سازی اقتصادهای این منطقه گام برداشته شود.
وزیر اقتصاد فرانسه پیش تر نیز در واكنش به خروج یكجانبه آمریكا از توافق هسته ای سال 2015، تاكید كرده بود اینكه واشنگتن بخواهد ژاندارم اقتصادی جهان باشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

اروپام**9041**2040
۰ نفر