۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبر: 83321555
T T
۰ نفر

رییس شورای شمیرانات: درآمدهای شهرستان ما را برگردانید

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبر: 83321555
رییس شورای شمیرانات: درآمدهای شهرستان ما را برگردانید

تهران- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهرستان شمیرانات با اشاره به اینكه پنج درصد درآمد شهرداری ها باید در آموزش و پرورش همان منطقه هزینه شود گفت: درآمد شهرداری های بخش رودبار قصران و لواسان به اداره كل آموزش و پرورش واریز شده اما بنا بر تفكری كه شمیرانات برخوردار است به بخش های ما برنمی گردد.

كمال الدین محمدیان عصر دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معلمان و شهروندان لواسانات و رودبار قصران از شرایط آموزش و پرورش بخش ها از لحاظ كیفی و كمی به شدت ناراضی و گله مند هستند.
وی تشریح كرد: فرسودگی و فضای نامناسب مدارس و نبود امكانات كمك آموزشی از مهم ترین مشكلات دو بخش شهرستان بشمار می آید.
رئیس شورای اسلامی شمیرانات اذعان داشت: پس از پیگیری های مستمر توانسته ایم درآمد شهرداری های لواسان، اوشان فشم میگون و شمشك دربندسر را از استان به اداره آموزش و پرورش منطقه یك تهران (شهرستان شمیرانات) برگردانیم اما همچنان معلق مانده و در بخش ها هزینه نمی شود.
محمدیان بیان داشت: همواره به دنبال راهكارهای اجرایی هستیم تا با افتتاح حساب به نام ادارات آموزش و پرورش لواسانات و رودبار قصران، 5 درصد درآمد شهرداری ها را به منطقه برگردانیم.
وی در ادامه نیز تاكید كرد: ما خواستار استقلال این شهرستان از تهران در تمام زمینه ها هستیم كه آموزش و پرورش یكی از آنها بشمار می آید.
رئیس شورای اسلامی شمیرانات با اشاره به بی مدیر ماندن اداره آموزش و پرورش لواسانات نیز گفت: مدیر آموزش و پرورش شهرستان وعده داده تا پیش از آغاز امتحانات خرداد دانش آموزان مدیر جدید این اداره را منصوب و معرفی كند.
به گزارش ایرنا، تاخیر در انتصاب مدیر اداره آموزش و پرورش بخش لواسانات شهرستان شمیرانات پس از 3 ماه به اعتراض مردم و حتی مكاتبه امام جمعه با مسئولان متولی نیز منجر شده است.
شهرستان شمیرانات متشكل از شهر شمیران (منطقه یك، بخش اعظمی از منظقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//6139
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه