۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 83321178
T T
۰ نفر
توسعه ورزش نابينايان اصفهان نيازمند حمايت همه جانبه است

اصفهان- ايرنا- رييس هيأت ورزش نابينايان و كم بينايان اصفهان كمبود اعتبارات، سالن اختصاصي، نبود حمايت ها و نداشتن حامي مالي را از مشكلات فراروي اين رشته برشمرد و گفت : اين هيات ورزشي نيازمند حمايت همه جانبه است.

سيد اصغر فياض روز دوشنبه كمبود اعتبارات را عمده چالش اين هيات اعلام و اضافه كرد: تزريق اعتبارات در برگزاري مسابقات، اجراي برنامه‌ هاي آموزشي و اردوهاي فرهنگي عاملي موثر براي ارتقاي هيأت ‌هاي ورزشي است كه حمايت مالي بيش از اين از دست مسوولان استان خارج است.
وي بودجه سال 97 هيات را حدود يك ميليارد ريال اعلام و خاطرنشان كرد: در صورتي كه هيات بخواهد به اهداف كلي خود در بحث استعداديابي، آموزش، اعزام به مسابقات و ميزباني دست پيدا كند حدود 10 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي ادامه داد : 450 ورزشكار سازمان ‌يافته به صورت فعال و در رشته ‌هاي فوتبال پنج نفره، گلبال، دو و ميداني ،جودو، پاور ليفتينگ ، شطرنج، ورزش همگاني و شنا در بخش آقايان و رشته هاي دو ميداني، شطرنج، گلبال، ورزش هاي همگاني، و شنادر بخش خانم ها زير نظر اين هيأت فعاليت دارند.
وي ورزش را عاملي براي افزايش شادابي در بين نابينايان و كم بينايان و در نهايت زمينه كسب استقلال نسبي آنان ذكر كرد و يادآور شد: يكي از راه حل هاي توانمند سازي معلولان گرايش به ورزش است و ورزش مي تواند به سلامت روح و روان آن ها كمك و از منزوي شدنشان جلوگيري كند.
وي حمايت وزارت ورزش و جوانان براي بهبود زيرساخت‌ هاي ورزشي هيأت نابينايان و كم بينايان را ضروري دانست و بيان كرد : ايجاد سالن ‌هاي اختصاصي مجهز، عاملي براي استقبال اين ورزشكاران از مقوله ورزش و تحرك است.
فياض با اشاره به اين كه هيأت نابينايان استان با وجود مشكلات اعتباري عزم خود را براي ساماندهي و رفع موانع و كمبودهاي ورزشكاران روشندل و كم‌ بينا جذب كرده است، گفت: براي عملياتي شدن اين اهداف اداره كل هاي بهزيستي و ورزش و جوانان استان ياريگر و پاي كار هستند.
وي در آخر جايگاه اصفهان را سطح ملي در رشته هاي دو و ميداني،جودو، پاورليفتينگ، شنا و گلبال اول و در سطح بين المللي در جايگاه سوم دانست و گفت : پانزده درصد مدال هاي كشور را استان اصفهان به دست مي آورد.
استان اصفهان با 48 هيات ورزشي، افزون بر 300 هزار ورزشكار سازمان دهي شده دارد.
م/س 6026/

سرخط اخبار استان‌ها