۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83319928
T T
۰ نفر
برخورد با اخلالگران و ناامن كنندگان فضاي مجازي جدي است

تهران- ايرنا- رييس پليس پيشگيري ناجا گفت: به منظور ارتقاي امنيت فضاي مجازي با رويكرد پيشگيري از جرم به شدت با اخلالگران و ناامن كنندگان فضاي مجازي برخورد و آنان را به مراجع قضائي معرفي مي كنيم.

به گزارش پليس، سردار محمد شرفي روز يكشنبه در جلسه هم انديشي با نخبگان فرهنگي و اجتماعي در خصوص استفاده مناسب اقشار مختلف جامعه از فضاي اينترنت، اظهار داشت: دستگاه هاي متولي بايد با برنامه ريزي و آموزش هاي مدون به خانواده ها، اطلاع رساني به موقع و پويا با استفاده از تمامي ظرفيت هاي رسانه اي نسبت به آگاه سازي و ارتقاي مهارت رسانه اي هم ميهنان در موضوعات روز دنيا اقدام كنند.
وي ادامه داد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي به واسطه پشتيباني نظام سلطه رسانه اي با مديريت بستر اينترنت و شبكه هاي مجازي نسبت به توليد و انتشار اخبار جعلي و كذب، مظلوم نمايي، القاي شبهات و شايعه پراكني، افكار و نظرات مردم را در مسير نادرست جهت دهي مي كنند.
رييس پليس پيشگيري ناجا، راهكارهاي مقابله با تهديدات و آسيب هاي اجتماعي استفاده غير مجاز از اينترنت را، فرهنگ سازي، آموزش عمومي و نظارت مستمر دانست و افزود: بايد با همكاري دستگاه هاي فرهنگي، سازمان هاي دولتي و غير دولتي و خانواده ها گامي موثر در راستاي آگاه سازي عمومي برداشته شود.
سردار شرفي تصريح كرد: خانواده ها مسئوليت بيشتري در افزايش مهارت رسانه اي خود و فرزندان دارند و لازم است خود را در معرض آموزش هاي مناسب با اين فضا كه از طريق دستگاه هاي مسئول ارائه مي شود، قرار دهند.
رئيس پليس پيشگيري ناجا به ماموريت انكارناپذير پيشگيري از جرم توسط پليس اشاره و بيان كرد: به واسطه رفتار هاي مجرمانه مجرمان در فضاي مجازي، پليس با شدت نسبت به رصد اين فضا اقدام و با شناسايي و برخورد با مجرمان فعال در اين فضاي امنيت اين بستر را تامين مي كند.
وي با اشاره به اهميت پيشگيري از جرم در فضاي مجازي، ادامه داد: پليس براي تامين امنيت پايدار و حفظ آرامش شهروندان در فضاي مجازي ضمن ارائه آموزش در بستر اينترنت نسبت به كاهش آسيب‌هاي مربوط به اين فضا در راستاي حفظ بنيان خانواده، گسترش فرهنگ و ارزش‌هاي اسلامي و حفظ حريم خصوصي كاربران كمك قابل توجه اي مي كند.
اجتمام*9294*1193

سرخط اخبار سیاست